A Szegedi Kisvasút, összekötötte a várost a Szeged környéki tanyavilággal és hosszú évtizedeken keresztül szolgálta a térségbeliek életét. Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció kimondta a vonal felszámolását, amely hét évvel később, 1975. augusztus 31-én következett be.
A vasút építését közel negyven évnyi vita előzte meg. Sok kritika érte a vonalvezetést, és állandó vita tárgya volt, hogy keskeny- vagy normál nyomtávú vasútvonalat építsenek-e. Több alternatíva is felmerült, például kis híján megszavazták a trolibuszhálózat kiépítését a mai Mórahalomig. Végül 1926 márciusában elindult a keskenynyomtávú vasútvonal építése, melyet 1927 január végén fejeztek be.
Az első vonat február elsején indult el a vonalon.
Senki sem dolgozott a Kolozsvári tér felújításán – számoltunk be a múlthéten.
A hideg időjárásra hivatkozva nem történik semmi, ezért ha keveset is, de csúszik a kivitelezés.
Először a gyerekektől néhány méterre dolgozó munkagépek, legutóbb pedig a bármilyen életjeltől mentes munkavégzés kapcsán cikkeztünk a Kolozsvári tér önkormányzati forrásból történő felújításáról.