A jövőben telefonra kaphatjuk a vásárlások blokkjait


A koncepció lényege, hogy rendelkezésre állna egy adatbázis, amelyben a magyar fogyasztók személyre szabottan gyűjthetnék a különféle nyugtákat, számlákat, blokkokat, jótállási és garanciajegyeket, amiket a vásárlások során halmoz fel. Ezeket hosszabb ideig is lehetne tárolni.
A szisztéma lényegében az online pénztárgéprendszer továbbfejlesztett verziója lenne, amit a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara is támogatna.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke beszélt még korábban az e-nyugta fogalmáról. Az e-nyugta egy új állami szolgáltatás, amely akár már a közeljövőben elérhetővé válhat. a fogyasztók valamennyi bolti vásárlásáról készült nyugtája, bizonylata egyetlen digitális, személyre szabott gyűjtőhelyre kerül. Az adatbázishoz bárhol bármikor hozzáférhet a felhasználó, visszakeresheti az összes korábbi vásárlásához tartozó nyugtát, számlát és garanciajegyeket is.
Ezentúl senkit nem hajthat el egyetlen kereskedő sem a nyugta vagy a jótállási papír hiányára hivatkozva, ahogy az sem okozhat gondot, ha kifakul a nyomtatott vagy kézzel írt szöveg.
jelentette ki Vágujhelyi Ferenc, a NAV elnöke
Kitért arra, hogy a folyamat a gyakorlatban gördülékenyen működhetne, ezzel kapcsolatban is március óta folyamatosan zajlik az egyeztetés az érintett piaci szereplőkkel.
az új e-pénztárgépekből a nyugta adatai már nemcsak a NAV-hoz, hanem a vevőhöz – egy a telefonjára letöltött alkalmazás segítségével – is azonnal eljutnak.
fejtette ki a NAV elnöke
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke is megszólalt az üggyel kapcsolatban, nyitottak lennének egy efféle korszerűsítésre.
A kamara támogatja, hogy átláthatóbbá váljon a magyar gazdaság, ehhez pedig fel kell használni a digitalizációban rejlő lehetőségeket. A pénzügyi megoldásainkat gyorsítani kell, máskülönben elzúg mellettünk a technológiai fejlődés, káraink pedig hatalmasak lesznek
mondta el Parragh László.