Gazdaság

Káoszba borult az MVM, Szegeden is hosszú sorok állnak

Káoszba borult az MVM, Szegeden is hosszú sorok állnak

2022. augusztus 3., szerda
Káoszba borult az MVM, Szegeden is hosszú sorok állnak

Az új rezsiszabályok miatt pánikszerűen rohamoztak meg a Magyar Villamos Művek ügyfélszolgálatait. Szinte minden oldalról leterhelődött a rendszer: online, telefonon és személyesen is akadozik a rendszer. Az MVM igyekszik alkalmazkodni a helyzethez, de az embereket ez nem nyugtatja meg.

Pár napja jelentette be az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt., hogy a hétfő óta életbe lépett új rezsiszabályokra tekintettel rendkívüli mérőállás-rögzítésre van szükség. Bár a szolgáltató igyekezett nyomatékosan jelezni, hogy senkinek nem kötelező élnie ezzel a lehetőséggel, mi több, azt is jelezni próbálták a leterheltség mérséklése végett, hogy csak azoknak érdemes a lehetőséggel élni, akik az átlagnál többet fogyasztanak, mégis bedőlt a rendszer.

Olyannyira, hogy kénytelenek voltak az eredetileg pénteken lezáruló rendkívüli diktálási időszakot 10 nappal augusztus 15-ig meghosszabbítani.

A túlterheltség ténye már bőven fennállt, amikor az energiaszolgáltató azt is megerősítette, hogy senkit sem fog hátrány érni, amennyiben nem most, hanem a rendes, kötelező éves központi leolvasáskor diktálják be az óraállást, mivel az augusztus előtti és utáni, és az átlagon belüli és az afölötti fogyasztást is külön számolják.

Ehhez képest délután fél 4 és fél 5 között megállás nélkül ilyen sorok álltak a Szent István téri MVM Ügyfélszolgálati Iroda előtt:

A legtöbb sorban álló óraállást jött diktálni - ezt az a tény is megerősítette, hogy a sor elején egy külön ügyintéző kizárólag az óradiktálásokkal foglalkozott. Sokan akadtak olyanok is, akik a lakossági felhasználású számlájukat alakíttatták át cégesség, és fordítva.

Sokan azonban nem tudták az ügyeiket elintézni, mivel a sorbanállókon túl még többen akadtak azok, akik névre szólóan időpontot foglaltak. Ők pedig a kialakult helyzet ellenére továbbra is prioritást élveztek.

Voltak, akik be sem álltak a sorba, hanem helyből az elől lévő ügyintézőtől kértek időpontot.

A sorban több idős pár is kétségbeesetten szorongatta kezében a számláit, memorizálva, milyen adatokat kell bediktálni az ügyintézéshez. Ez, és a sok kétségbeesett arc is jelzi: hiába az MVM korrekt ügyintézése, az embereket mindez most a legkevésbé sem nyugtatja meg.

Lapunk arról érdeklődött egy fiatalabb, kétgyerekes párnál, mire számítanak a rezsiárak átlagfogyasztás feletti emelkedésével. Azt válaszolták, nem igazán mertek még belegondolni, az újépítésű házukban ugyanis lényegében nincs gáz bekötve: padló- és infrafűtést, valamint indukciós sütőlapot használnak, magyarán minden elektromos.

A leghidegebb téli hónapokban átlagosan 1000 kWh a havi fogyasztásuk, ami eddig arányaiban kevesebbe került a gáznál, idén azonban ez vélhetően nem így lesz.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.