Gazdaság

65 kilométeren fejlesztik a vasútvonalat Szeged és Békéscsaba között

65 kilométeren fejlesztik a vasútvonalat Szeged és Békéscsaba között

2020. december 29., kedd
65 kilométeren fejlesztik a vasútvonalat Szeged és Békéscsaba között

A közlemény szerint BÉSZ Konzorcium nyerte el aBékéscsabaSzegedvasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.

Az engedélyezési és kivitelezési tervekkétmilliárd forintbólvalósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.

A nyertes ajánlattevő feladata

az egyvágányú, nem villamosított 135. számú Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti és a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.

A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.

Átterveznek több peront

A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után. Felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket. Valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.

A vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek.

(Forrás: Magyar Építők)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.