A szegedi elektromos tömegközlekedést is működtető cég a beruházást 400 millió forintos uniós támogatással finanszírozza, melyet az önkormányzat 80 millió forinttal egészít ki.
Az energiahatékonyságot javító felújítások célja a gázalapú fűtési rendszer kiváltása, illetve használatának minimalizálása, ezért valamennyi épületnél napelemes és hőszivattyús rendszert alakítanak ki a szigetelés korszerűsítése mellett.
A pályás műhely, valamint a raktárépületnél is megtörténik a tető és a homlokzat szigetelése, a nyílászárok cseréje, és a fűtésrendszer korszerűsítése.
Két végállomás épületénél - Tarjánban és Makkosházán - az elektromos energiaigény kiszolgálására napelemeket telepítenek, a meglévő kazánokat pedig hőszivattyús fűtőrendszerre cserélik.
A projekt eredményeként az épületek primer energiafogyasztása évente több mint 3 megajoule-lal csökken, a megújuló energiafelhasználás pedig 1,4 megajoule-lal nő. (1 megajoule 0,280 kilowattóra) A fejlesztés eredményeként az üvegházhatású gázok éves kibocsátása csaknem 300 tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiséggel csökken.
(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.