A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot - derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
A Garantiqa Zrt. MTI-hez eljuttatott kutatása szerint a mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él. A közlemény idézi Búza Évát, a Garantiqa vezérigazgatóját, aki kiemelte: a hazai kis- és középvállalati (kkv) szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ugyanakkor a legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel. A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe. A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább "élő szóban", a bankfiókokban bonyolítják. A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik. A vezérigazgató hozzátette: a Garantiqa kiemelt figyelmet fordított az elmúlt években az innovációra és a digitális fejlesztésekre, így érdemben sikerült csökkenteni az átfuttatási időket a kkv-hitelekhez kapcsolódó kezességvállaláskor, a standard termék alapú kezességvállalási kérelmek átlagos átfutási ideje másfél napra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.