Az évi mintegy ezer milliárd forint forgalmú gépjárműjavítási szektorban 35-40 százalék a feketegazdaság aránya, az alkatrészkereskedelemnek pedig a fele illegális, forgalma eléri a 230 milliárd forintot - becsüli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
A szövetség szerint az illegális alkatrészkereskedelem és a sufniszervíz térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentősége van a magyar piacon, ahol a járműállomány átlagéletkora 12 év körül van, miközben erőteljesen áramlik be az országba a magánimport használt autó - hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke. Az első háromnegyed év adatai alapján az idén magánimport útján jóval több mint százezer használt autó érkezik az országba, többsége öt évnél idősebb jármű. Az MGE Értünk hozzá kampányával próbálja a hivatalos szervízekbe terelni az autósokat, akik számára általában az olcsóbb ár teszi vonzóvá az illegális javítóműhelyeket. Pedig a szakszerűen végzett javítás megtérül - mutat rá az MGE: egy ötéves autó esetében 250-500 ezer forint árelőnyt jelenthet az eladó számára, ha kocsija pontosan vezetett szervízkönyvvel rendelkezik. Az autótulajdonos szervízköltségei eközben az első öt évben 300-400 ezer forintra rúgnak a hivatalos márkaszervíznél. A szövetség azt tanácsolja a használt autót vásárolóknak, hogy vigyék el a szakszervízbe a járművet, mielőtt megvásárolják, ez különösen fontos magánimportból származó jármű esetén. Magyarországon 10-11 ezer szervíz működik hivatalosan, ebből 600-700 márkaszervíz. Együttes forgalmuk 230 milliárd forint, emellett az alkatrészforgalom eléri a 420 milliárd forintot. A szervízágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.