A kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt, célja, hogy Magyarország a régió vezető államává váljon az elektromobilitás területén - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pénteken Budapesten abból az alkalomból, hogy hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta. Az új, környezetbarát kocsikat a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) kapta.
A miniszter emlékeztetett: a Jedlik Ányos Terv kijelölte azokat a célokat, amelyeket a kormány a környezetvédelem és a gazdaságfejlesztés területén kíván elérni, az egyik kiemelt cél, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő gépjármű közlekedjen a magyar utakon. Jelenleg több mint 600 zöld rendszámú autó van forgalomban - mondta. A Jedlik Ányos terv végrehajtásának eddigi eredményei között említette a környezetkímélő járművek fogalmának bevezetését, a díjmentes parkolásuk lehetőségét több nagyvárosban, valamint azt, hogy bővült az ilyen járművek után igénybe vehető adókedvezmények köre. A nemzetgazdasági tárca vezetője hangsúlyozta: a kormány érdeke, hogy támaszkodva a járműgyártásban meglévő hazai adottságokra, a kutatási, fejlesztési és innovációs bázisra, Magyarország előkelő pozícióhoz jusson az elektromos gépkocsik termelésében, és ezzel a világpiacon is. Úgy vélte, az elektromobilitás nagy lehetőség, és amennyiben sikerül elérni, hogy további iparági befektetések érkezzenek erre a területre, ez helyzetbe hozza a magyar beszállítókat is, ami összességében gazdasági növekedést és nem utolsósorban a munkahelyek bővülését hozza. Emlékeztetett: a kormány adókedvezményekkel is támogatja az elektromos autók elterjedését, az ilyen személygépkocsik után nem kell regisztrációs és cégautóadót fizetni, és ha vállalkozás használ elektromos járművet, a villamos energia árában lévő áfát vissza tudja igényelni. Emellett kedvezmények társulnak az éjszakai töltéshez. Varga Mihály a kormányzat számára beszerzett elektromos gépkocsikról elmondta: az autók által felhasznált villamos energia költsége mintegy egyötöde a hagyományos üzemű gépjárművek üzemanyag-költségének, továbbá szervizigényük is jelentősen kisebb, összességében tehát jelentősen olcsóbb a fenntartásuk, mint a hagyományos üzemeltetésű kocsiknak. Ahhoz, hogy a környezetkímélő gépkocsik elterjedjenek az országban, országos elektromos töltőállomás hálózatot kell létrehozni, erre lehetne fordítani a szén-dioxid kvóták értékesítéséből befolyó költségvetési bevételeket - mondta a miniszter. Demény Ádám, a KEF főigazgatója megjegyezte: a személyszállítás mellett iratok fuvarozására is használják majd az elektromos kocsikat. Az MTI kérdésére Demény Ádám közölte: kétféle elektromos autót vettek, a japán Nissan Leaf mintegy 8 millió forintba, a Wolkswagen e-Golf 10 millió forintba került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.