Célba vette a divatágazatot a legnagyobb orosz kézilőfegyver-gyártó: a Kalasnyikov konszern azt tervezi, hogy az év végéig 60 márkaüzletet nyit Oroszországban, amelyben a hagyományos termékei mellett saját márkájú divatcikkeket, kiegészítőket és emléktárgyakat is forgalmaz majd - írta pénteki számában az Izvesztyija című napilap.
Vlagyimir Dmitrijev
, a cég marketingigazgatója a lapnak a Caterpillar és Ferrari példáját megemlítve mondta el, hogy e világmárkák bevételeinek akár 10 százaléka is a saját brand alatt forgalmazott ruházati cikkekből származik. Véleménye szerint a Kalasnyikov ruhái és egyéb termékei ugyanolyan nagy keresletnek örvendenek majd, mint az alaptermékei. Dmitrijev elismerte, hogy a konszern az Oroszország elleni nyugati szankciók hatására volt kénytelen felülvizsgálni marketingpolitikáját, a cég sport- és vadászlőfegyvereinek 70 százalékát ugyanis az európai és az amerikai piac vette fel addig. A Kalasnyikov ezért a hazai fogyasztóra hangolódott át, és megszületett a szabadidős viselet, a sportruházat és az emléktárgyak gyártásáról szóló elképzelés. A Kalasnyikov-dizájn alkotóit egyelőre nem nevezték meg a cégnél, csak annyit árultak el, hogy az új fegyvereket és divatcikkeket a szeptemberi kubinkai Armija-2016 haditechnikai fórumon fogják bemutatni. Az orosz fegyveripar szereplői közül a páncélozott harcjárműveket gyártó Nyizsnij Tagil-i Uralvagonzavod robbant be elsőként a divat világába azzal, hogy UVZ márkájú pólókat, sapkákat, dzsekiket és cipőket dobott a piacra. Megjelentek a cég emblémáját hordozó számítógép- és mobiltelefon-tokok, a rajongók megvehették a helyi hokiscsapat, a Szputnyik egyenruháját és az Armada kerékpárcsapat mezét is. A gyártótól harckocsiösszeszerelő-munkaruha és harckocsizó egyenruha is rendelhető méretre. A Vojentorg katonai ruházati kereskedelmi vállalat pedig Armija Rosszii néven nyitott bolthálózatot. A moszkvai, szentpétervári, voronyezsi, krasznodári és ufai üzletekben a katonai szolgálatot népszerűsítő és a hazafias szellemet erősíteni kívánó military, szabadidő- és sportviseletet forgalmaznak, vízszintesen fehér csíkkal elválasztott vörös csillagot alkalmazva márkajelként. A TASZSZ egy korábbi jelentése szerint a következő ilyen boltot az orosz fővárosban a második világháborúban aratott győzelem napja, május 9. után, az amerikai nagykövetséggel szemben nyitják majd meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.