A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, csaknem 43 százalékuk használ mobil eszközt - egyebek között ez derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből, amelyet szerdán juttattak el az MTI-nek.
A felmérést a GfK piackutató készítette 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével. A kutatás szerint a magyarok az idén korábban kezdték a felkészülést a karácsonyi ajándékozásra. Bár a válaszadók többsége, 64,6 százaléka általában decemberben vagy közvetlenül az ünnepek előtt lát hozzá az ajándékvásárláshoz, közel 43 százalékuk az idén már novemberben vagy akár korábban is megkezdte a karácsonyi előkészületeket. A felmérés szerint házastársának, partnerének közel 64 százalék vásárol ajándékot, 61,6 százalék említette a megajándékozottak között a szülőket, 55,9 százalék a gyerekeket. A válaszadók 17,1 százaléka saját magának is vásárol karácsonyi ajándékot, sőt csaknem 10 százalék a házi kedvencét is meglepi valamivel. A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 85,7 százaléka nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, és 30,3 százalékuk kettő vagy több napot tölt azok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint a többség nem költ sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre csupán 19 százalék választotta a "többé-kevésbé magas" válaszlehetőséget. A megkérdezettek közül sokan többféle fizetési módot is alkalmaznak: készpénzes utánvéttel 52,7 százalék, kártyával 44,4 százalék, átutalással vagy e-pénztárcával 25,7 százalék, PayPallel vagy egyéb módon pedig 20,3 százalék fizet az online megrendelt árucikkekért. A PayPalt 39,1 százalékuk tervezi használni a jövőben. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. A válaszok alapján a magyarok harmadának vannak aggályai a megrendelt termék minősége vagy amiatt, hogy nem azt kapják, amire számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.