A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a felügyeleti összevonás óta 6,067 milliárd forint értékben szabott ki bírságot a jogsértő pénzügyi intézményekre, folyamatosan ellenőrzi a banki elszámolás, forintosítás folyamatát, és vezető szerepet töltött be az autó- és fogyasztási hitelek forintosításában is - közölte a jegybank kedden az MTI-vel a Magyar Nemzet cikkére reagálva.
A napilap keddi számában megszólaltatta
Varga Istvánt
, az MNB Jobbik által jelölt korábbi felügyelőbizottsági tagját, aki szerint "amióta a jegybank átvette a pénzügyi fogyasztóvédelem feladatait, nincs érdemi változás a területen". Az MNB "folytatja hamis állításai közlését a Simicska-lap" címmel reagált a cikkre, kiemelve, hogy fogyasztóvédelmi tevékenysége keretében eddig közel 2 milliárd forint bírságot szabott ki a költségeiket egyoldalúan tisztességtelenül emelő hitelintézetekre, és fizettette velük vissza az elvonások összegét. A nemzeti bank ellenőrzi a banki elszámolás, forintosítás teljes folyamatát is, és 16 közérdekű pert indított hitelintézetekkel szemben a fogyasztók anyagi érdekeiért. A jegybank hangsúlyozza, hogy vezető szerepet töltött be az autó- és fogyasztási hitelek forintosításában. A jegybank közölte: az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület eddig 10 082 elszámolási jogvitával kapcsolatban járt és jár el, de az egyéb fogyasztói jogviták száma is több mint 20 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. Az MNB közleményében kiemeli: "a Magyar Nemzet hamis állításaival szemben" nyomon követi a bankok és pénzügyi vállalkozások megtett intézkedéseit, szükség esetén pedig a jogszabályi kereteket figyelembe véve, minden rendelkezésére álló eszközt alkalmaz a pénzügyi intézményekkel szerződött fogyasztók érdekeinek védelme érdekében. A felügyelt intézmények esetében az MNB tárta fel és vonta vissza haladéktalanul a fogyasztók érdekeit és a pénzügyi stabilitást veszélyeztető intézmények - például a Széchenyi Kereskedelmi Bank Zrt., illetve három befektetési brókercég - tevékenységi engedélyét, és tett büntető feljelentést ezek kapcsán. Az MNB korlátozta a befektetési életbiztosítások költségplafonját, számos jogosulatlan pénzügyi szolgáltató további működését akadályozta meg, új eszközként zárolással is biztosítva a fogyasztók ott lévő pénzeit. A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokon túl a pénzügyi tudatosság fejlesztésére az MNB létrehozta a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központot (PFK), amely többek között tájékoztató kiadványsorozattal, pályázati rendszerben támogatott civil érdekvédelmi szervezetek és a megerősített vidéki Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat segítségével látja el feladatát. A PFK ügyfélszolgálata évi 35 ezer megkeresést és mintegy 8 ezer fogyasztói kérelmet kezel - olvasható a jegybanki közleményben. A Magyar Nemzet már hétfői számában is foglalkozott az MNB-vel. Azt írta, hogy hiába ígért szigorú fellépést a jegybank a tisztességtelen feltételeket diktáló autóhitelező társaságokkal szemben, valódi intézkedés nem történt. Az MNB erre reagálva hétfőn közölte: a cikkben szereplő valótlan állítások miatt helyreigazítási pert kezdeményez a napilap ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.