Gazdaság

Folyamatosan ellenőrzi az MNB pénzintézeteket

Folyamatosan ellenőrzi az MNB pénzintézeteket

2015. augusztus 25., kedd
Folyamatosan ellenőrzi az MNB pénzintézeteket

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a felügyeleti összevonás óta 6,067 milliárd forint értékben szabott ki bírságot a jogsértő pénzügyi intézményekre, folyamatosan ellenőrzi a banki elszámolás, forintosítás folyamatát, és vezető szerepet töltött be az autó- és fogyasztási hitelek forintosításában is - közölte a jegybank kedden az MTI-vel a Magyar Nemzet cikkére reagálva.

A napilap keddi számában megszólaltatta

Varga Istvánt

, az MNB Jobbik által jelölt korábbi felügyelőbizottsági tagját, aki szerint "amióta a jegybank átvette a pénzügyi fogyasztóvédelem feladatait, nincs érdemi változás a területen". Az MNB "folytatja hamis állításai közlését a Simicska-lap" címmel reagált a cikkre, kiemelve, hogy fogyasztóvédelmi tevékenysége keretében eddig közel 2 milliárd forint bírságot szabott ki a költségeiket egyoldalúan tisztességtelenül emelő hitelintézetekre, és fizettette velük vissza az elvonások összegét. A nemzeti bank ellenőrzi a banki elszámolás, forintosítás teljes folyamatát is, és 16 közérdekű pert indított hitelintézetekkel szemben a fogyasztók anyagi érdekeiért. A jegybank hangsúlyozza, hogy vezető szerepet töltött be az autó- és fogyasztási hitelek forintosításában. A jegybank közölte: az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület eddig 10 082 elszámolási jogvitával kapcsolatban járt és jár el, de az egyéb fogyasztói jogviták száma is több mint 20 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. Az MNB közleményében kiemeli: "a Magyar Nemzet hamis állításaival szemben" nyomon követi a bankok és pénzügyi vállalkozások megtett intézkedéseit, szükség esetén pedig a jogszabályi kereteket figyelembe véve, minden rendelkezésére álló eszközt alkalmaz a pénzügyi intézményekkel szerződött fogyasztók érdekeinek védelme érdekében. A felügyelt intézmények esetében az MNB tárta fel és vonta vissza haladéktalanul a fogyasztók érdekeit és a pénzügyi stabilitást veszélyeztető intézmények - például a Széchenyi Kereskedelmi Bank Zrt., illetve három befektetési brókercég - tevékenységi engedélyét, és tett büntető feljelentést ezek kapcsán. Az MNB korlátozta a befektetési életbiztosítások költségplafonját, számos jogosulatlan pénzügyi szolgáltató további működését akadályozta meg, új eszközként zárolással is biztosítva a fogyasztók ott lévő pénzeit. A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokon túl a pénzügyi tudatosság fejlesztésére az MNB létrehozta a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központot (PFK), amely többek között tájékoztató kiadványsorozattal, pályázati rendszerben támogatott civil érdekvédelmi szervezetek és a megerősített vidéki Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat segítségével látja el feladatát. A PFK ügyfélszolgálata évi 35 ezer megkeresést és mintegy 8 ezer fogyasztói kérelmet kezel - olvasható a jegybanki közleményben. A Magyar Nemzet már hétfői számában is foglalkozott az MNB-vel. Azt írta, hogy hiába ígért szigorú fellépést a jegybank a tisztességtelen feltételeket diktáló autóhitelező társaságokkal szemben, valódi intézkedés nem történt. Az MNB erre reagálva hétfőn közölte: a cikkben szereplő valótlan állítások miatt helyreigazítási pert kezdeményez a napilap ellen.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.