Gazdaság

Magáncsőd - MNB: július végétől kommunikációs kampány az ügyfelek tájékoztatására

Magáncsőd - MNB: július végétől kommunikációs kampány az ügyfelek tájékoztatására

2015. július 20., hétfő
Magáncsőd - MNB: július végétől kommunikációs kampány az ügyfelek tájékoztatására

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) július végétől tájékoztatási kampányt indít a természetes személyek adósságrendezéséről (magáncsőd) szóló, szeptember 1-jétől hatályba lépő törvénnyel kapcsolatos tudnivalók megismertetésére, hogy az eladósodott, nehéz helyzetben lévő ügyfelek az élethelyzetüknek leginkább megfelelő megoldást tudják kiválasztani - mondta Szabó József, a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának igazgatója az MTI-nek.

Az igazgató szerint a potenciálisan érintett hitelesek közül nagy számban érdeklődhetnek a magáncsőd lehetősége iránt. Az MNB így kiemelt feladatának tekinti a széleskörű tájékoztatást a szeptembertől hatályba lépő jogszabály alapján igénybe vehető lehetőségről, az ezzel összefüggő kötelezettségekről, a belépés feltételeiről, az eljárás menetéről, illetve a tartozások egy részének elengedéséről. A jegybank ennek keretében honlapján július végétől tájékoztató anyagokat jelentet meg a magáncsődről, illetve Pénzügyi Navigátor füzetsorozatának egyik kiadványában is összegzi a legfontosabb tudnivalókat. Az MNB emellett közösségi média-megjelenésekkel és sajtóközleményekkel is fel kívánja hívni az érintett ügyfelek figyelmét a természetes személyek adósságrendezésével kapcsolatos lehetőségekre. Az MNB az általa működtetett Civil Háló keretében 2015 őszétől a nonprofit pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezetek támogatását is kéri annak érdekében, hogy a civilek közvetlenül is tájékoztassák az ügyfeleket e témáról. Az igazgató szerint pénzügyi fogyasztóvédelmi szempontból az a legfontosabb, hogy az MNB a nehéz helyzetben lévő, eladósodott ügyfelek élethelyzetének megfelelő megoldási lehetőségekről adjon tájékoztatást. Ez alapján az ügyfelek el tudják dönteni, hogy a magáncsődöt, vagy a Nemzeti Eszközkezelő Zrt. által kínált megoldást választják, esetleg egyéb megoldási lehetőséggel élnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.