Gazdaság

Magyarországon a legolcsóbbak a ruházati cikkek az EU tagállmai közül

Magyarországon a legolcsóbbak a ruházati cikkek az EU tagállmai közül

2015. június 20., szombat
Magyarországon a legolcsóbbak a ruházati cikkek az EU tagállmai közül
ruha_szovet_ing

Közel háromszoros volt tavaly a különbség a legolcsóbb és a legdrágább ország árszínvonala között az Európai Unióban.

Az Eurostat, az unió statisztikai hivatala pénteken közzétett felmérése szerint tavaly a legdrágább ország Dánia volt, ahol az árak 38 százalékkal haladták meg az átlagos uniós árszintet, a legolcsóbb pedig Bulgária, ahol az árszínvonal az uniós átlag 38 százalékán állt. Az unióban az uniós átlag 70 százalékával Magyarországon voltak a legolcsóbbak a ruházati cikkek, Lengyelországban kerültek a legkevesebbe az élelmiszerek és a szórakoztató elektronikai cikkek, Csehországban kellett a legkevesebbet fizetni a személyszállító járművekért, az alkohol, a dohányáru, az éttermek és a szállodai szobák ára pedig Bulgáriában volt a legalacsonyabb. Az egyes árucsoportokat tekintve az élelmiszer és az alkoholmentes ital kategóriában rendre Dánia, Ausztria és Finnország volt a legdrágább, Lengyelország, Románia és Bulgária a legolcsóbb. A ruházati cikkek ára Svédországban, Dániában és Finnországban volt a legmagasabb, Magyarországon, Bulgáriában és Lengyelországban pedig a legalacsonyabb. A dohány és az alkohol Írországban, Nagy-Britanniában és Finnországban került a legtöbbe, Bulgáriában, Magyarországon, Romániában és Csehországban a legkevesebbe. A szállodai és éttermi árak Dániában, Svédországban és Finnországban voltak a legmagasabbak, Bulgáriában, Magyarországon és Romániában a legalacsonyabbak. A tanulmány az Eurostat és az OECD közös vásárlóerő paritási programja (Eurostat-OECD Purchasing Power Parity Program) részeként, 2400 árucikkre és szolgáltatásra kiterjedően készült.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.