Gazdaság

Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen

Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen

2015. január 25., vasárnap
Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen

Új üzleti stratégiával készül az elkövetkező évtized kihívásaira a Volkswagen konszern - számolt be vasárnap a német Automobilwoche hírportál egy, a birtokába került belső körlevélre hivatkozva.

"Aki nem halad az idővel, azt az idő haladja meg" - idézi az Automobilwoche

Martin Winterkorn

elnöknek a konszern vezető beosztású dolgozóinak címzett körlevelében megfogalmazott intelmét. A Volkswagen új üzleti stratégiája, a "Future Tracks" az előző "Mach 18" stratégia nyomdokait követve az új évtizedbe vezeti át az autóipari vállalatot. A Mach 18 programot Martin Winterkorn nem sokkal 2007-es hivatalba lépését követően indította útjára. A Future Tracks program a digitalizálásra, az elektromos mobilitásra, az "Ipar 4.0" néven ismert feldolgozóipari technológiaváltásra, valamint a felhasználók változó igényeinek kielégítésére helyezi a hangsúlyt. Az Automobilwoche lapnak egy korábban adott interjúban Martin Winterkorn "a digitalizálás átalvását" említette a Volkswagen konszernre leselkedő legnagyobb veszélyek között, csakúgy, mint az alternatív hajtáslánc technológiák fejlesztésénél a nem megfelelő koncepció kiválasztását. A cég az utóbbi időben sajnos némi "túlsúlyt szedett magára" - mutatott rá Martin Winterkorn a konszern menedzsmentjének írott levelében. "Ezentúl azonban nem lesz elegendő pusztán nagyobbnak lenni és magasabbra törni, hanem sokkal inkább a karcsúságra, gyorsaságra és a hatékonyságra kell majd törekedni" - hívta fel a figyelmet a konszern elnöke. "A világ mostanra kiszámíthatatlanabbá vált, mint valaha volt" - fogalmazott levelében Martin Witnerkorn. "A politikai konfliktusok és az értékrendünk korlátait feszegető társadalmi elégedetlenség eredménye a gazdasági visszaesés lett. Megbízható üzleti tervet ilyen feltételek közepette készíteni gyakorlatilag lehetetlen" - mutatott rá, hozzátéve, hogy mindez drámai következményekkel járt a Volkswagen üzletére nézve is, legyen szó Oroszországról, Indiáról, agy Dél-Amerikáról. "A Volkswagen azonban ebben a helyzetben is rendelkezik a digitális világ és a mobilitás világának összekapcsolásához szükséges energiával és kompetenciával" - szögezte le Martin Winterkorn. Az autót, a világ egyik legbonyolultabb ipari termékét a maga biztonsággal és fenntarthatósággal szemben támasztott követelményeivel együtt csak a legfelkészültebb vállalatok lesznek képesek előállítani. "Ehhez azonban a digitális kompetenciát a lehető leghamarabb integrálnunk kell az üzleti modellünkbe. Nincs vesztegetni való időnk" - hívta fel a Volkswagen konszern vezetőinek a figyelmét körlevelében Martin Winterkorn, a konszern elnöke.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.