Rekordforgalmat ért el a decemberi ünnepek szezonális édességeiből az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly; minden eddiginél többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek a vásárlók 650 tonna édességre a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint.
A piackutató cég hétfői tájékoztatása szerint a boltok bevétele 10 százalékkal volt több tavaly november-decemberben, mint az előző év hasonló időszakában, mennyiség szempontjából 1 százalékkal adtak el több szezonális édességet az üzletek. A legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás-figura volt, amire csaknem 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az utolsó két hónapban tavaly, 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag, bár tavalyi, csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal kisebb volt, mint az azt megelőző év november-decembere során. Az adventi kalendárium csaknem 200 milliós, a játékot is tartalmazó ajándékcsomag pedig több mint 100 millió forintos forgalmat ért el. A közlemény szerint kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladás édes karácsonyfadíszekből, kerekítve 100 millió forintra. Az értéket tekintve a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre 84 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly, ami 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban. Érték szempontjából a 2500 négyzetmétert meghaladó üzletek érték el a legnagyobb piaci részesedést, tavalyi részarányuk 54 százalékos volt, ugyanakkora, mint az egy évvel korábbi szezonban. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 400-2500 négyzetméter közötti üzletek részaránya 28-ról 30 százalékra emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.