Az Eurocontrol előrejelzése szerint a szélsőséges időjárás 2050-re mintegy évi 700 millió euró kárt okoz a légi közlekedésben, ezért a légitársaságoknak és a repülőtér-üzemeltetőknek is fel kell készülniük a várható hatásokra.
Az európai légiforgalom szervezésével foglalkozó ernyőszervezet Skyway című kiadványában azt írta, a leginkább érintett terület Nyugat-Európa, ezen belül a Brit-szigetek és az északi-tengeri partvonal. A legfontosabb időjárás-változások között említette a cikk a turbulencia erősségének és előfordulásának növekedését: előbbi 10-40, utóbbi 17-40 százalékkal lehet nagyobb a mostaninál. Emellett az európai légiközlekedésnek a hőmérséklet emelkedésére és a csapadék mennyiségének növekedésére is fel kell készülnie: a hőség a repülőgépek emelkedési teljesítményét csökkenti, a jelentős mennyiségű csapadék pedig a repülőterek kapacitását csökkenti átmenetileg. A lehullott hó mennyisége általánosságban csökkenhet Európában, ugyanakkor több olyan helyen is nagy mennyiségű hóra lehet számítani, ahol eddig nem volt. Ez a jelenség szintén a repülőtér-üzemeltetőkre van kihatással, a havazáshoz nem szokott repülőtereken kihívást jelenthet a helyzet kezelése. A legerősebb viharok az előrejelzések szerint erősebbek és nagyobbak lehetnek, amely a járatok pontosságát, a folyamatosan változó szélirány és a kialakuló keresztszél (crosswind) pedig azon repülőterek kapacitását csökkentheti, ahol nincsen olyan futópálya, amellyel ezt az időjárási körülményt kezelni tudják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.