Magyarországon a 2012-ben kiállított számláknak mindössze 3,3 százalékát kényszerültek leírni a vállalkozások, ez elmarad a kelet-európai (4,9 százalék), és némileg az összeurópai (3,9 százalék) átlagtól is - derült ki az EOS-csoport 12 országban végzett kutatásából.
Az Ipsos piackutató intézettel közösen végzett felmérésben összesen 2600 döntéshozót kérdeztek meg, immár hatodik alkalommal, idén először Magyarországon is - mondta
Thummerer Péter
, az EOS Faktor Magyarország Zrt. és az EOS KSI Magyarország Inkasszó Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten, sajtótájékoztatón. A csoport két magyar cége tavaly 31 milliárd forint lakossági és 820 millió forint céges követelést kezelt, a megvásárolt követelések pedig 34 milliárdot tettek ki, ezek 90 százaléka is lakossági követelés volt - ismertette az adatokat az ügyvezető igazgató. A magyarországi cégek 61,3 százaléka veszi igénybe külső követeléskezelő szakemberek segítségét működése során, Kelet-Európában ez az arány mindössze 46,7 százalék, míg az Európa egészére jellemző arány 51,8 százalék. Az utóbbi időben sok vállalkozás ismerte fel, hogy kintlevőségei hatékony kezelése alapvetően járul hozzá a likviditás fenntartásához - vélte az ügyvezető. A magyarországi ügyfelek a számlák 27,9 százalékát csak a fizetési határidő lejárta után egyenlítik ki, amivel kicsivel a kelet-európai átlag (26,2 százalék) felett van az ország. Ennek fő oka a megkérdezett vállalatok szerint a likviditás hiánya (58 százalék), illetve a körbetartozás (57 százalék) - emelte ki Thummerer Péter. A Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információ Szolgáltatók Szövetsége (Makisz) közel kéttucatnyi tagja tavaly 1,4 millió darab lakossági követelést kezelt 140 milliárd forint értékben, így egy kezelt követelésre 100 ezer forint jutott. A céges kezelt követelések értéke 40 milliárd forintot tett ki. A megvásárolt követelések összege 530 milliárd forint volt, amelynek 90 százalékát adták a lakossági követelések. A követelések három nagy csoportra oszthatók: közmű-, távközlési és banki követelésekre. Az ügyvezető igazgató elmondta azt is, hogy a nem fizető ügyfeleket az első 30-90 napban a számla kiállítója kísérli meg fizetésre bírni. A 60-120. nap után dönt úgy, hogy szakcéggel kezelteti a követelést, majd ha az is sikertelen, akkor választhat a cég: vagy eladja a követelést, vagy pedig jogi útra tereli az ügyet. A követeléskezelő mindig csomagban vásárol kifizetetlen számlákat, az átlagos ár az összesített követelés 5-30 százaléka - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére. Az EOS-csoport egyike a világ vezető nemzetközi pénzügyi szolgáltatóinak. A vállalat fő tevékenységi köre a követeléskezelés, és 51 leányvállalatával, több mint 9500 munkatársával, valamint 20 ezer ügyfelével piacának egyik legnagyobb szereplője. Az EOS-csoport összesen 134 országban van jelen partnerhálózatán keresztül, közvetlenül pedig 27 országban működtet leányvállalatokat. Tulajdonjogilag a német Otto- csoporthoz tartozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.