Az idén az első öt hónapban mintegy 23 százalékkal több energiaital fogyott az élelmiszer-kiskereskedelemben mint az előző év azonos időszakában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.
Tájékoztatásuk szerint a chipsadó bevezetését követően jelentősen nőtt az energiaitalok átlagára, ennek ellenére az értékesített mennyiség 2012 első felében nem csökkent, inkább stagnált 2011 első öt hónapjával összehasonlítva. A GfK felmérése szerint a tavalyi jelentősebb átlagár-emelkedést követően az idei évben mérséklődtek az árak, és a vásárlók átlagosan 3-4 százalékkal fizettek kevesebbet a kategória termékeiért, mint tavaly ilyenkor. A piackutató intézet kimutatta, hogy egyre fiatalabbak az energiaitalok fogyasztói, ugyanakkor az alacsonyabb jövedelmű háztartások sem ezen az italfajtán spórolnak, hiszen a megvásárolt mennyiség egyre nagyobb hányadát ők fogyasztják.
Vella Rita
, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója a közleményben kiemelte: a vásárolt mennyiséget tekintve egyre nagyobb szerep jut a fiatalabbaknak, ám a kategória bolti forgalmának több mint felét továbbra is a 30-49 éves háziasszony vezette családok adják. A GfK felmérése szerint az energiaitalok esetében a gyártói márkákat vásárló háztartások aránya folyamatosan emelkedett az elmúlt években, miközben a kereskedelmi márkás termékek vásárlói bázisa jelentősen visszaesett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.