Még a neves háztartásigép-gyártók termékei is gyanúsan korán romlanak el, ezért célszerű kiterjesztett garanciát kérni ezekre - közölte felmérésének eredményeként a genertel.hu direkt biztosító az MTI-vel.
A biztosító 500 saját ügyfelét kérdezte: a válaszadók 37 százaléka mosógépről, 27 százaléka televízióról, míg 16 százaléka hűtőgépről mondta azt, hogy korábban romlott el a vártnál, azaz a garanciális idő lejárta környékén. A röviddel a garancia lejártát követően elromlott eszközök 17 százalékát nem javíttatták meg a vásárlóik. Ugyanakkor 39 százalékuk legalább 5 ezer forintot fizetett a javításért, és még kiszállási díjat is kért tőlük a szerelő. A biztosító szakértői szerint a garancia lejárta körüli meghibásodás oka az, hogy szinte valamennyi háztartási gépben van egy-egy olyan alkatrész - például túlmelegedő kondenzátor, könnyen törő kapcsoló - amely jelentősen lerövidíti az eszköz élettartamát. A megoldás a háztartási eszköz hétéves koráig kiterjesztett garanciabiztosítás lehet, amelyet a biztosítók általában komplexebb lakásbiztosítások részeként, de sokszor önálló lakásszerviz csomagokban is kínálnak - jegyzik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.