Gazdaság

Mélyponton a cafeteriát adó kkv-k aránya

Mélyponton a cafeteriát adó kkv-k aránya

2013. május 16., csütörtök
Mélyponton a cafeteriát adó kkv-k aránya

Az előző negyedévi enyhe növekedéshez képest 5 százalékponttal, 42 százalékra esett vissza az idei első negyedévben azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek béren kívüli juttatást kívánnak adni dolgozóiknak. Ez az eredmény az eddig mért legalacsonyabb érték a K&H kkv bizalmi index kutatás adatai szerint.

Néhány évvel ezelőtt még a vállalkozások 75-80 százaléka beépítette bérezési rendszerébe a cafeteria-juttatásokat - mutatott rá csütörtöki közleményében a K&H Bank. Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló kutatás eredménye szerint a munkáltatók körében az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteria-elem, a cégek 31 százaléka tervezi alkalmazni. A juttatási forma népszerűségét feltehetően az növelte, hogy az idén januártól a korábbi 5000 helyett már havi 8000 forintig adható kedvezményes adóteherrel - idézi a közlemény

Németh Lászlót

, a K&H kkv marketing főosztályának vezetőjét. A második helyen holtversenyben a közlekedési költségek térítése és a SZÉP-kártya áll. A közlekedési költségtérítés népszerűsége azonban 2010 óta folyamatosan csökken, és az idei első negyedévben elérte mélypontját, alig minden hatodik cég kívánja így támogatni dolgozóit. Ezzel szemben a SZÉP-kártyát alkalmazó cégek aránya több mint duplájára nőtt. A SZÉP-kártya egyre növekvő népszerűségének oka Németh László szerint, hogy csökkenti a vállalkozások adminisztrációs terheit és könnyen beépíthető a már meglévő béren kívüli juttatások mellé, míg a munkavállalóknak a különböző alszámlák széleskörű felhasználási lehetőséget nyújtanak. Az adatok szerint a különböző szektorokban eltérő a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága. Az ipari, építőipari vállalkozások állnak az élen, 50 százalékuk tervezi beépíteni bérezési rendszerébe valamelyik cafeteria-elemet. A szolgáltató vállalkozásoknak csak 38 százaléka gondolkodik béren kívüli juttatásban, míg a mezőgazdasági és a kereskedelmi cégek csaknem azonos arányban, 45, illetve 43 százalékban tervezik alkalmazni a cafeteria-juttatásokat. A cégméret szerinti bontásban látszik, hogy a vállalkozás méretével egyértelműen nő a béren kívüli juttatásokat nyújtók aránya. Míg a mikrovállalkozásoknak csupán 37 százaléka tervezi valamely cafeteria-elemmel támogatni dolgozóját, addig a kisvállalkozásoknál ez az arány 46, a középvállalatoknál pedig 59 százalék. A K&H a GfK közreműködésével vizsgálja a mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság vezetőjének megkérdezése alapján készül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.