Gazdaság

Nehéz helyzetbe került fogyasztóknak segít az EDF Démász

Nehéz helyzetbe került fogyasztóknak segít az EDF Démász

2012. december 5., szerda
Nehéz helyzetbe került fogyasztóknak segít az EDF Démász

Az EDF DÉMÁSZ és a Máltai Szeretetszolgálat közös, 10 hónapig tartó hátralékkezelő programja a Dél-Alföldön eddig több mint 2600 nehéz körülmények között élő fogyasztónak nyújtott segítséget. Bár a program sokaknak segített elkerülni a kikapcsolást, és rendezni a jelenlegi hátralékot, a végső cél mégis az, hogy az ügyfelek a későbbiekben akár támogatás nélkül is fizetni tudják az áramszámláikat. A támogatott ügyfelek közel 105 millió forint hátraléka rendeződött a program során.

Az EDF DÉMÁSZ és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat célja, hogy a villamosenergia-ellátáshoz, mint alapvető szolgáltatáshoz való hozzáférés minél több ember számára lehetséges legyen. A programba pályázat útján jelentkezhettek az EDF DÉMÁSZ szolgáltatási területén élő családok. A pályázatokat a Máltai Szeretetszolgálat fogadta és bírálta el folyamatosan. A nehéz helyzetbe került fogyasztók élethelyzetének feltérképezésével sikerült elérni, hogy az anyagi segítség oda jutott, ahol a leginkább szükség volt rá. Az EDF DÉMÁSZ a közös hátralékkezelő program sikerének tekinti, hogy olyan fogyasztók is részesei maradhattak a villamosenergia-szolgáltatásnak, akik korábban már kikapcsolási értesítőt kaptak, vagy a hátralék rendezése után megtörtént a visszakapcsolásuk. Közülük több mint 100 fogyasztó a visszakapcsolás után előre fizetős mérőórát igényelt. Az érintettek ezzel vállalták, hogy a jövőben még inkább figyelnek a takarékos villamosenergia-felhasználásra. A program során 235 olyan család kapott támogatást, amelynek otthonában tartozás miatt már régóta kikapcsolták az áramot. A nyertes pályázók több mint fele pedig hónapok óta nem tudta fizetni időben a számlákat. A legtöbb pályázat Békés és Bács-Kiskun megyéből érkezett, a támogatások átlagos összege havonta meghaladta a 18000 forintot, amelyhez a programban résztvevőknek ugyanekkora mértékű önrészt kellett hozzáadniuk. Bár a program sokaknak segített a kikapcsolás elkerülésében, és a fennálló hátralék rendezésében, de folyamatosan kell tenni azért, hogy az ügyfelek a későbbiekben is, akár támogatás nélkül is rendezni tudják az áramszámláikat. Az EDF DÉMÁSZ a jövőben is keresi az együttműködést a Máltai Szeretetszolgálattal a rászoruló fogyasztók megsegítése és tudatos energiafogyasztóvá válása érdekében.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.