Bővült a tejtermékek belföldi kereslete az idén az első nyolc hónapban. A Nielsen által mért tizennégy féle kategória bolti forgalmának értéke 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva - közölte a piackutató vállalat az MTI-vel.
A tejtermékek belföldi forgalmában a mennyiséget tekintve 3 százalékos volt a növekedés a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe szerint, értékben a forgalom elérte a 185 milliárd forintot. A cég által mért tizennégy feldolgozott tejtermék éves piaca Magyarországon mintegy 280 milliárd forint, a legjelentősebb kategóriák a sajt, a tejföl, a túró, a kefir, a natúr joghurt, a tejszín és a vaj. A Nielsen adatai szerint sajt kiskereskedelmi forgalma január-augusztusban meghaladta a 55 milliárd forintot, ez értékben 4, mennyiségben 3 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. A gyümölcsjoghurtnál 25 milliárd forintot meghaladó forgalmat regisztrált a Nielsen, ez értéket tekintve 7 százalékos növekedés, mennyiségben viszont 1 százalékos csökkenés nyolchónapos összevetésben. A tejföl nyolchavi piaca 23 milliárd forint volt, a forgalom értékben 7, mennyiségben 3 százalékkal emelkedett. Az évi közel 6 milliárd forintos piaccal rendelkező vajforgalom értékben 11, mennyiségben 10 százalékos növekedést jelez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.