Folytatódik az M43 autópálya építése Makótól az országhatárig, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon eredményt hirdetett az M43 autópálya Makó - Nagylak közötti szakaszának kivitelezési munkáinak elvégzésére kiírt tenderén.
A 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertese az összességében legelőnyösebb és legolcsóbb érvényes ajánlatot benyújtó Duna Aszfalt Kft. nettó 46 490 126 611 Ft ajánlati árral. Kedvezőtlen altalajviszonyok jellemzik a térséget, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kell beszállítani, amely nagyban befolyásolja a kivitelezői árat is. Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. A szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt a vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon két pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél. A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.