Gazdaság

A társasági adó sportcélú felhasználása visszavetette a szponzorációt

A társasági adó sportcélú felhasználása visszavetette a szponzorációt

2012. július 19., csütörtök
A társasági adó sportcélú felhasználása visszavetette a szponzorációt

Az éves társasági adóból mintegy 40 milliárd forint fordítható a látványsportok támogatására, de ahogy megnyílt ez a lehetőség, a szponzorok visszavonultak a versenysport támogatásától - mondta Szalay Ferenc (Fidesz), az Országgyűlés Sport- és turizmus bizottságának elnöke csütörtökön Budapesten, a Napi Gazdaság című lap szakmai rendezvényén.

A társasági adóból való részesedésre tavaly 1300 pályázat érkezett, ezek közül ezer - főleg önkormányzati - pályázó 3 millió forint alatti támogatást kért, hogy működni tudjon a helyi focicsapat - mondta

Tarsoly Csaba

, a Győri ETO FC elnöke, a Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) elnökségi tagja. A társasági adóból támogatandó öt látványsportágban - futball, vízilabda, kosár- és kézilabda, valamint jégkorong - a pályázati pénzből az infrastruktúrát, valamint az utánpótlást lehet támogatni, a versenysportot nem. Erre a területre jönnének be a szponzorok, akik viszont a társasági adóból való részesedés megteremtése után szinte eltűntek a sportpiacról. Az infrastruktúra támogatása azért szükségszerű, mivel az említett látványsportok a világon mindenütt pénzt termelnek, de megfelelő stadionok nélkül ez nem megy - vázolta a helyzetet

Szalay Ferenc

. A szponzorálás hatékonyságát ma sem a szponzor, sem a támogatott nem méri, pedig vannak erre kidolgozott eljárások - közölte

Berkes Péter

, a Semmelweis Egyetem adjunktusa. A szponzor által megcélzott csoport a szurkolóké - tette hozzá -, ha ők nincsenek, akkor a szponzor kidobja a pénzét. A másik probléma ezen a területen, hogy nincs minőség és eladható termék sem. Szóba került a rendezvényen a versenysportok közvetett nyeresége. A Forma-1-es verseny például 6,1 milliárd forint befektetéssel 20 milliárd forintot hoz az országnak, ennek kétharmada az adó- és járulékbevétel, egyharmada pedig országimázs. A szponzoráció tipikus eszköze, hogy egy élsportolót reklámarcnak használ a támogató cég. Ezzel az a gond, hogy ha az illető magánéletéről negatív hírek jelennek meg, az rontja a támogató cég értékét - vetette fel Berkes Péter.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.