A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lassan már egy éve dolgozik a dugódíj mielőbbi bevezetésén, azonban a Napi Gazdaságban hétfőn meg jelent cikk szerint úgy tűnik, még számos kérdés megválaszolatlan.
A gazdasági napilap kérdéseire, például, hogy milyen járművekre vetnék ki a dugódíjat, hol szednék, mennyibe kerülne, technikailag hogyan kellene leróni, egyelőre nem kapott választ a BKK-tól. A BKK emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2011. január 12-ei ülésén kérte fel a főpolgármestert, hogy készíttesse elő a fővárosi személyforgalmi behajtási díj (dugódíj) bevezetését megalapozó megvalósíthatósági tanulmányt. A központ jelenleg is e munkát végzi. A BKK hangsúlyozta, hogy a teljes folyamat végső célja a behajtási díjrendszer bevezetésével kapcsolatos előkészítő munkák mielőbbi befejezése, tekintettel arra, hogy a BKV finanszírozási helyzetén túl a 4-es metró európai uniós támogatási határozatában is szereplő feltétel ennek bevezetése (a jelenlegi tervek szerint 2014-ben adnák át a 4-es metrót). A behajtási díjtól a torlódások számának és mértékének csökkentését is várják a fővárosban. E cél megvalósítása érdekében egy komplex - Magyarországon eddig példa nélküli - szabályozó rendszer bevezetése szükséges, amelynek még nem ismertek pontos műszaki, üzemeltetési, szabályozási, pénzügyi és engedélyezési paraméterei - emelte ki a BKK a Napi Gazdaság cikke szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.