Gazdaság

Vidéken is terjed a közösségi vásárlás

Vidéken is terjed a közösségi vásárlás

2011. november 1., kedd
Vidéken is terjed a közösségi vásárlás

A közösségi vásárlói oldalt működtető, az idén több mint egymilliárd forint forgalmat váró, piacvezető Bónusz Brigád vidéken is terjeszkedik, a lépéstől azt várja, hogy 2012 első félévének végére a fővároson kívüli ajánlatok adhatják majd a forgalmának felét.

A társaság tervei szerint 2012 első negyedévének végére már nyereséget is hoz a vállalkozás. A kedvezményes termékeket és szolgáltatásokat eladó oldal a forgalomból bruttó 30 százalékban részesedik. Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az előrejelzések szerint 3-3,5 milliárd forint lesz az idén. A felmérések szerint a 14-74 év közötti lakosság 3,5 százaléka vásárolt már közösségi oldalon, túlnyomó részben szépségipari szolgáltatást, választott az eddig kevéssé ismert nemzetiségi éttermek ajánlatai, a fogászati és más egészségügyi kezelések, különleges sportélmények, családos és kisgyerekes szolgáltatások és utazási ajánlatok között. Jelentős részük olyan internetező, aki korábban nem vásárolt a világhálón. A becslések szerint napjainkban mintegy hatvan cég működtet internetes közösségi vásárlási oldalt, s számuk az év végére a százat is elérheti. A cég közölte, októberben Kecskeméten és Debrecenben indult el szolgáltatásával, így Miskolc és Szeged után már ezekben a városokban is helyi ajánlatokat találnak az oldalon a vásárlóközösség tagjai. Az országos bővülés folyamatos, így hamarosan Nyíregyházán, Pécsen, Győrön és Székesfehérváron is megjelenik a társaság. A városokban a vásárlók az országos ajánlatok mellett hetente két-három helyi ajánlattal találkozhatnak, akár az okostelefonjaikon is. A vásárlói oldalon bevezetett teljeskörű pénzvisszafizetési garancia a vidéki városokra is érvényes. Az üzleti modell az Egyesült Államokból származik: lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait, és a kedvezményes ajánlatokból jelentős mennyiséget értékesítenek. A kedvezmény az 50 százalékot is meghaladhatja. A szolgáltatást vagy terméket ajánlónak azért éri meg a kupon-bónusz oldalakon szerepelni, mert nagy reklámfelületet kap a kedvezményért cserébe, s úgy tud nagy márkaismertséget elérni, hogy nem költ rá nagy összeget. Ezen túlmenően kialakíthat egy törzsvevőkört is, illetve a kedvezményért vásárlók az üzletbe látogatásukkor megvesznek olyan termékeket és szolgáltatásokat is, ami már teljes árú.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.