Magyarországon 37 ponttal a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index, a Nielsen piackutató vállalat szeptemberben végzett 56 országot átfogó felmérése szerint, közvetlenül előttünk foglal helyet Portugália, Románia, Dél-Korea, Horvátország és Görögország - közölte a Nielsen holding szombaton az MTI-vel.
A magyar mutató most 6 százalékponttal alacsonyabb, mint a második negyedévben. Az előző, májusi felmérésnél 43 ponttal megelőztük Portugáliát és az akkor sereghajtó Görögországot. Az indexet a fogyasztók személyes pénzügyi, a munkahelyi kilátásokra vonatkozó véleménye, valamint aszerint számítják, hogy a jelenlegi helyzet mennyire kedvez a vásárlásoknak. Matematikailag 0-200 pont közé eshet az index. Ahol 100 fölé kerül, ott optimista a fogyasztói közhangulat, míg 100 alatt inkább pesszimista. A legnagyobb, 121-es pontszámmal India a listavezető, Szaúd-Arábia (120), Indonézia (114), Fülöp-szigetek és Brazília (112-112), továbbá Thaiföld (109) előtt. Az európai országok közül Norvégiában legmagasabb a fogyasztói bizalmi index (101). Utána következnek Svájc (99), Ausztria (96), Svédország, Hollandia (90-90) és Oroszország (89). A leginkább borúlátó országok közé viszonylag sok európai tartozik. A hitelválság fenyegetése és a pénzpiacok hektikus ingadozása csökkenti a fogyasztók bizalmát. Emiatt az index jó néhány országban az európai 74-es átlag alatt maradt. Egyes országokban a mutató két számjeggyel esett vissza egyik negyedévről a másikra. Ez a legnagyobb mértékű Franciaországban, ahol a szeptemberi, 56 pontos index 13-mal kisebb, mint májusban volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.