Tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon, közülük egyharmad a jó minőséget, egyötöd a hazai áru egészséges voltát jelölte meg döntése fő okának - derül ki a a Nielsen piackutató felméréséből, amelyet szerdán juttatott el az MTI-hez.
Villányi Ágnes
, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője szerint a megbízható alapanyagot, a megszokott ízt és a márka kedveltségét a vásárlók további 10-17 százaléka nevezte meg. Általában "fontos is, meg nem is" az élelmiszer magyar eredete, mondta a megkérdezettek 23 százaléka. További 16 százalék számára nem lényeges tényező, hogy a beszerezni szándékozott élelmiszer magyar legyen - áll a Nielsen felmérésének összefoglalójában. Az egyes élelmiszer fajtákat tekintve, a legtöbben a húskészítmények közül részesítik előnyben magyar termékeket (a válaszadók 81 százaléka). További sorrend: zöldség és gyümölcs (76 százalék), tej (72 százalék), alapvető élelmiszerek, mint liszt, cukor, búzadara (62 százalék), sajt, joghurt-tejföl-kefir-tejdesszert-tejszelet (54-54 százalék), méz és lekvár (53 százalék). "Hajlandó vagyok többet fizetni egy magyar termékért a külföldivel szemben" - mondta a válaszadók 26 százaléka. Zömük plusz 5-10 százalékot kész kiadni hazai áruért. Kisebb részük viszont 10 százaléknál nagyobb árkülönbséget is elfogad. Általában magasabb árat magyar élelmiszerért a nők, legnagyobb jövedelműek, és felsőfokú végzettségűek hajlandók fizetni magyar élelmiszerekért. A megkérdezettek többsége, 74 százaléka ugyanannyit kész fizetni egy magyar termékért, mint egy külföldiért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.