Júniusban a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 10 ezerrel, 1,541 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentése szerint.
A magyar piacon májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt, áprilisban csaknem 1,49 millió, míg márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt korábban hatóság. A hétfőn megjelent gyorsjelentés a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 86 százalékát fedi le. A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; HD Platform Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt. - június végén 2,741 millió előfizetést tartottak nyilván. Júniusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 56,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 55,9 százalék után. A digitális előfizetéseken belül júniusban 609 ezerről 617 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők, és 893 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 31 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a májusi 22,2 százalékról 22,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése júniusban 33,7 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 44,1 százalékos, júniusban 43,8 százalék volt. A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 22,9 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,2 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések több mint 87 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 1,817 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,205 millióról 1,2 millióra csökkent. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,5 százalék, második helyen a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése van 19,3 százalékkal, a harmadik Magyar Telekom részesedése 18,3 százalék, míg negyedik a sorban a DIGI 14,6 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 43,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,4 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 21,6 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.