Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása


Értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiségben stabil volt a legutóbbi hat hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest - tájékoztatta az MTI-t csütörtökön a Nielsen piackutató vállalat.
A kutatásban 90 termékcsoportot vizsgáltak, melyek együttes forgalma 2010 decembere és 2011 májusa között meghaladta a 640 milliárd forintot. Átlag felett nőtt ezen belül a sajt, a gyümölcsjoghurt, a tejföl, az étolaj és a vaj bolti eladása. A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevételében is, így ezek piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez. A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19.600 általános élelmiszerüzletből 11.100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6.400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe. Ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: értékben az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre. Éves szinten az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 2010 júniusa és 2011 májusa között meghaladta az 1.300 milliárd forintot a vizsgált termékcsoportokból - áll a közleményben, amely a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményein alapul.