Gazdaság

A többség vasárnap is szeretne vásárolni

A többség vasárnap is szeretne vásárolni

2011. június 1., szerda
A többség vasárnap is szeretne vásárolni

A TNS Hoffmann piackutató és tanácsadó cég felmérése alapján a többség nem ért egyet a boltok vasárnapi bezárásának ötletével. A törvénymódosítás miatt a kiskereskedelmi láncok is jelentős bevételtől esnének el – írja a Magyar Nemzet Online.

Az MTI-nek eljuttatott reprezentatív felmérés szerint a vasárnap is vásárlók hatvan százaléka - 650–850 ezer ember – nem ért egyet azzal, hogy a boltok ne nyissanak ki a hét utolsó napján.

Harrach Péter

két KDNP-s párttársával még tavaly decemberben nyújtotta be a parlamentnek „A munkavállalók szabad vasárnapjának biztosításához szükséges egyes törvények módosításáról” szóló törvényjavaslatot, amelynek célja, hogy a vasárnap ismét valódi általános pihenőnap legyen, és csak azok dolgozzanak e napon, akiknek a munkájára ténylegesen alapvető társadalmi szükséglet van. A javaslat benyújtása óta számos vita övezte a kérdést,

Orbán Viktor

miniszterelnök kedden azt mondta: „Amint meg lehet majd élni heti ötnapnyi munkából, akkor én is azok közé tartozom majd, akik támogatni fogják a vasárnapi zárva tartást. Addig azonban, úgy érzem, erre nincsen lehetőségünk.”

Szokássá vált a vasárnapi vásárlás

A kutatás eredményei alapján a magyarok 48 százaléka, 1,9 millió család vásárol vasárnap, és alkalmanként átlagosan 12 500-15 000 forintot költ ezen alkalmakkor. Budapesten és a megyeszékhelyeken a megkérdezettek fele, míg a vidéki városokban és a falvakban élők negyven százaléka látogatja az üzleteket vasárnap. Az életkor szerinti megoszlást vizsgálva kiderül: a legnagyobb arányban (65 százalékban) a 18–35 év közötti korosztály jár vásárolni vasárnap is, de a 36–55 év közöttiek 54 százaléka szintén jár az üzletekbe a hét utolsó napján. A vásárlói szokásokra vonatkozóan az is elmondható, hogy általában a család több tagja együtt jár a boltokba, s a vasárnapi vásárlók 45 százaléka több mint egy órát tölt az üzletekben. „Az eredményekből az látszik, hogy a vasárnapi vásárlás stabil és meghatározó eleme a magyar fogyasztói magatartásnak” – idézi a közlemény

Jüttner Ádámot

, a TNS Hoffmann stratégiai tervezési igazgatóját. A felmérés egyértelműen kimutatja, hogy a vásárlással eltöltött idő, valamint a vásárlásban részt vevő családtagok száma és az elköltött összeg szorosan összefügg. Ha az üzletek vasárnap zárva tartanának, a vasárnap is vásárlók zöme szombaton és hétköznap menne az üzletekbe. Ekkor azonban vélhetőleg mind a rendelkezésre álló idő, mind a vásárlásban részt vevő családtagok száma kevesebb lenne. A kutatás eredményeiből az valószínűsíthető, hogy az említett hatások miatt a kiskereskedelmi láncok jelentős bevételtől esnének el – olvasható a közleményben. A vasárnap egyedül vásárlók 53 százaléka, a többedmagukkal vásárlóknak 61 százaléka, közülük pedig a gyermekeikkel együtt vásárlóknak pedig 67 százaléka nem ért egyet a boltok vasárnapi zárva tartásáról szóló törvényjavaslattal – olvasható a felmérésben. A családjukkal vásárlók közül a boltok vasárnapi zárva tartását leginkább az 55 év felettiek ellenzik, míg a javaslattal kapcsolatban leginkább a középkorúak megértők (a 36–55 éves generáció körében 31 százalék a javaslattal egyetértők aránya). (Forrás:

Magyar Nemzet Online

)

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.