Gazdaság

Januárban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

Januárban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

2011. február 1., kedd
Januárban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma

Az idén januárban összesen 3459 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 24,38 százalékos növekedés tavaly januárhoz viszonyítva - közölte az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. kedden az MTI-vel.

Az adatok alapján januárban is a Fordból helyezték a legtöbbet forgalomba, összesen 470-et, míg 2010 januárjában 316-ot. A márka idei piaci részesedése így 13,59 százalékra nőtt a tavaly januári 11,36 százalékról. A második helyen az Opel szerepelt 391 új forgalomba helyezett autóval, piaci részesedése 11,30 százalékot tett ki, míg egy éve 231 autóval a piac 8,31 százalékát birtokolta. A harmadik a Skoda lett, a forgalomba helyezett új autóinak száma a tavaly januári 269-ről, az idén 372-re nőtt, a piaci részesedése pedig 9,67 százalékról 10,75 százalékra emelkedett. A Suzuki, amely évekig vezette a listát az idén januárban a 8. helyre csúszott 119 forgalomba helyezett autóval, piaci részesedése a tavaly januári 4,49 százalékról 3,44 százalékra zsugorodott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke,

Erdélyi Péter

az év elején úgy vélekedett, az idén már magára találhat a gépjárműpiac, ezt a flottapiac bővülése, a magánpiac lassú helyreállása, a gazdaság kifehérítése, valamint az Új Széchenyi Terv pályázati lehetőségei támogatják. A Datahouse korábbi adatai szerint 2010-ben összesen 43.476, decemberben 3.902 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, az éves adat 27,8, a havi 9,8 százalékos csökkenés az egy évvel korábbiakhoz képest. A Datahouse szerint tavaly az első negyedévben a visszaesés mértéke még 54,9 százalék volt, ez a másodikban 33,9 százalékra mérséklődött, a harmadikban 17,8 százalékos növekedés történt 2009 azonos időszakához képest, a negyedik negyedévben pedig mérsékelt, 1,2 százalékos csökkenést mértek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.