Gazdaság

A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

2011. február 17., csütörtök
A Tesco 200 millió forintot fizet ki sofőrjeinek márciusban

A Tesco Globál Áruházak Zrt. 2007-ig visszamenőleg összesen 200 millió forintot fizet ki 220 sofőrjének a következő hónapban - közölte a cég.

Az ügy előzménye, hogy a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) és a Tesco gyáli logisztikai központjának 13 gépkocsivezetője február 2-án felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco ellen, mert álláspontjuk szerint a cég három évre visszamenőleg tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezenkívül követelték a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is. A KDFSZ korábban azt közölte, hogy a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több százmillió forinttal tartozik. A sofőrök közül 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást. A Tesco hangsúlyozza: márciusban, az ügyben érintett mind a 220 munkavállalójának 2007-ig visszamenőleg kifizetik a rendelkezésre állási díjat, tehát nemcsak annak a 13 dolgozónak, akik az ügyben egyeztetéseket kezdeményeztek. Hozzáfűzik: a kifizetés kapcsán az egyéni kalkulációk és egyeztetések még folyamatban vannak. "Az adminisztratív pontatlanságok ellenére egyetlen egy Tesco dolgozót sem ért kár a jelenlegi fizetési rendszerben, hiszen a számukra nyújtott juttatások következtében az érintett dolgozók a piaci átlagnál havonta közel 60-65 000 forinttal kerestek többet, ami a piaci átlagot közel 40 százalékkal haladja meg" - hangsúlyozza alá a Tesco. A Tesco munkaügyi rendszerei - ahogyan azt hatósági vizsgálatok is megerősítették - összhangban vannak a mindenkori jogszabályokkal emeli ki a cég. "Természetesen és sajnálatosan 22 000 munkavállaló esetében nem lehet kizárni az emberi tévedések lehetőségét, így egyedi pontatlanságok előfordulnak. Ugyanakkor, ha a vállalat tudomására jut, hogy valamilyen tévedés történt, azt haladéktalanul és teljes körűen orvosolja, kompenzálja. Ez történik a sofőrök esetében is" - közölte az áruházlánc.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.