Újabb raktárral bővült a Szegedi Ipari Logisztikai Központ + FOTÓK + HANG
2011. január 25., kedd
Befejeződött a Szegedi Ipari Logisztikai Központ (SZILK) fejlesztése. A közel 752 millió forintos beruházás felerészben önerős, illetve uniós forrásból valósult meg. A projektzáró sajtótájékoztatón az üzemeltető Globallog Logisztikai, Ingatlanhasznosító és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója mutatta be a megjelent újságíróknak az elkészült fejlesztéseket. A 2009 februárjában kezdődött és 2011. január 31-én befejeződő beruházás során egy 2.600 négyzetméteres raktárcsarnokot építettek, a közműfejlesztés keretében pedig majdnem ezer méter vízvezetéket, ötszáz méter csatornahálózatot építettek ki, bővítették az úthálózatot és jelentős számítástechnikai fejlesztés is megvalósítottak. A logisztikai központ területén lévő raktárakat jelenleg 24 cég használja, köztük tíz állandó bérlő, melyek közel 300 embernek adnak munkát. A Globallog Logisztikai Kft. jogelődjét 1997-ben azzal a céllal alapította az akkori tulajdonosi kör, hogy létrehozza és üzemeltesse az M5, illetve M43 autópályák bevezető szakasza mellett elhelyezkedő 46 hektáros területen fekvő Szegedi Ipari Logisztikai Központot. A SZILK fejlesztése 2006-ban kezdődött el, akkor első ütemben elkészült a raktárépület, és az irodaépület, amiben a vámhivatal kapott helyet. Az épület mellett kamionparkolót alakítottak ki és megkezdődött a logisztikai tevékenység is. A második ütemben már az infrastrukturális fejlesztésekre helyezték a hangsúlyt, valamint elkészült a Hansa-Kontakt Kft. közel harmincezer négyzetméteres raktárbázisa és az irodaépülete is. „Az Ipari Logisztikai Központ területe 46 hektár, és ezzel a fejlesztéssel elértük, hogy ennek a területnek a 70 százalékát tudtuk hasznosítani” – mondta el portálunknak Vörös Béla ügyvezető igazgató. „A város számára legkézenfekvőbb haszon az, hogy jelentős mennyiségű kamion már nem megy be a városba, hiszen a vámeljárások, vagy épp a Hansa-Kontakt forgalma sem érinti már Szeged területét. Ez naponta több száz kamiont jelent, és a további fejlesztésekkel, a DAF, illetve a Volvo Truck központokkal is csökken majd a városi forgalom. Nagy előnye még ennek a központnak, hogy jó infrastruktúrával van ellátva és az M5-M43-as autópályák közelsége miatt szinte pillanatok alatt el lehet innen jutni Romániába vagy Szerbiába.” Hallgassa meg a Vörös Bélával készített hanganyagunkat!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.