
Tíz termékkategóriában ötven százaléknál nagyobb a magyar élelmiszerek aránya a tizenkét vizsgált kereskedelmi láncnál - derült ki a Corvinus Egyetem felméréséből. A vizsgálat egyik résztvevője, Podruzsik Szilárd egyetemi docens az InfoRádióban elmondta: a magyar tulajdonú áruházaknál ez az átlag magasabb, mint a külföldieknél.
A vizsgált termékcsoportokon belül igen jónak mutatkozott a magyar gyártmányúak aránya. Sőt, akadtak olyan áruk is, amelyek jelenléte kimagasló az élelmiszer-kereskedelmi láncok polcain - tájékoztatott a Corvinus Egyetem docense.
Podruzsik Szilárd
erre példaként a sertés- és baromfihúst, illetve a tojást említette. Hozzátette viszont, hogy ezekhez képest vannak olyan magyar termékek, amelyekből kevesebb található az áruházakban. Kifejtette: ha a legmagasabb arányban képviselt termékeket vesszük alapul, akkor a tej és tejtermékeknél szerényebb jelenlét mutatkozik. De itt is ötven százalék körüli értékeket tapasztaltak a felmérők. A tejtermékeknél egyébként a joghurt, kefír és tejföl, valamint a sajt és sajtkészítmények részarányát vizsgálták. Podruzsik Szilárd felhívta a figyelmet arra, hogy a mézeknél viszont szinte mindenütt a magyar készítmények uralkodtak. Az egyetemi docens elmondta azt is, hogy a magyar áruházláncoknál csaknem tíz százalékkal több a hazai áru, mint a külföldieknél. (
Forrás:
)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.