Gazdaság

Az országhatárig érhet az M43-as autópálya

Az országhatárig érhet az M43-as autópálya

2010. november 17., szerda
Az országhatárig érhet az M43-as autópálya

Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar–román határig történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A beruházás előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő részét az Európai Unió fedezi – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Teljessé válhat az M43 autópálya, a már kivitelezés alatt álló Szeged–Makó szakaszhoz kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. Jelenleg a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás előkészítése folyik. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6 kilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. A beruházás előkészítése során már beszerezték a jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak folyik. A kiviteli tervek elkészítése előkészítés alatt áll, a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése 2013. május vége. A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig a Kohéziós Alap adja.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.