Elindult a forgalom szombaton az uniós támogatással felújított és meghosszabbított szegedi 8-as troli vonalon, ahol összesen nyolc jármű, köztük az első Szegeden épített trolibusz szállítja az utasokat.Botka László (MSZP) polgármester az avatóünnepségen elmondta: 2011-ig közel 30 milliárd forintból - melynek nagy rész uniós támogatás - teljes egészében megújul Szeged elektromos tömegközlekedése. Minden növekvő, fejlődő város számára a XXI. században az egyik legnagyobb kihívás az utas- és környezetbarát közösségi közlekedés feltételeinek megteremtése – hangsúlyozta a politikus, hozzátéve: Szeged is erre törekszik új villamos és troli vonal építésével, a meglévők felújításával és korszerű járművek vásárlásával. Dózsa Gábor, az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) igazgatója közölte: a 31 éve létező szegedi trolibusz közlekedés az egyetlen részterület a helyi tömegközlekedésben, amely képes volt megtartani utasait, köszönhetően annak, hogy gyors, csöndes és a járművek sűrűn követik egymást. A troli vonal bővítésének kivitelezője az áramellátási tender nyertese a Siemens Zrt. és VIV Zrt. alkotta Szeged SV 2009 konzorcium volt, amely 3 milliárd forintból meghosszabbította a 8-as troli vonalát és kiépíti a város legforgalmasabb buszjáratának nyomvonalán az új 10-es troli vonalat, valamint korszerűsít nyolc áramátalakító állomást és a kábelhálózatot. A szegedi troli vonalak hossza a fejlesztések révén 30-ról 36 kilométerre bővül. A korábban a Körtöltés utca és a Dugonics tér között 4 kilométeren járó 8-as trolik ezentúl a Klinikákig 1.670 méterrel hosszabb utat tesznek meg. A két évvel ezelőtti utasszámlálási adatok szerint a 8-as vonalon közlekedő járművek naponta 9.430 utast szállítottak. A 8-as vonalon közlekedik majd az első Szegeden épített SZKT-ARC márkájú trolibusz. Az alacsonypadlós, csuklós, klímatizált, 44 ülő és 80 állóhelyes járművet hároméves fejlesztőmunka eredményeként 170 millió forintból építették meg az SZKT munkatársai egy hazai buszgyártóval együttműködve.