Gazdaság

Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

2009. november 20., péntek
Marketing támogatás az uniós eredetvédelem a makói vöröshagymának

Komoly marketingtámogatást jelent a termelőknek, főként a minőséget kereső piacokon, hogy uniós eredetvédelmet kapott a makói vöröshagyma – mondta Gőgös Zoltán, az agrártárca államtitkára pénteken a Maros-parti városban.

A makói vöröshagyma 2000-ben lett hungarikum, ettől kezdve csak a meghatározott technológiával, a térségben termelt zöldséget lehetett ezzel az elnevezéssel forgalomba hozni – mondta az államtitkár. Hozzátette: az uniós eredetvédelemmel ez most már az EU egész területén így van. A minisztérium a jövőben a közösségi marketingben kiemelten kezeli majd a makói hagymát. Az itt élők feladata lesz a termelői kultúra fenntartása, a Hagyma Terméktanácsé pedig, hogy kidolgozza az eredetigazolás szabályozását. A mezőgazdasági szakigazgatási hivatal szúrópróbaszerűen ellenőrizni fogja, hogy valóban betartják-e az európai eredetvédelem szabályozását – tudatta

Gőgös Zoltán.

Gazdag János

, a Hagyma Terméktanács elnöke elmondta, a Makó térségében megtermelt vöröshagyma 16 százalék feletti szárazanyag-tartalma jelentősen meghaladja a máshol előállított zöldségét, tömör, kemény húsú, egyedi gasztronómiai értéket hordoz, és jól eltartható. A dughagymás eljárással, két év alatt előállított makói hagyma árban nem tudja felvenni a versenyt a magról vetett hagymával, beltartalmi értékei azonban sokkal jobbak, így elsősorban azokon a piacokon sikeres, ahol hajlandók a minőségért fizetni – fogalmazott az elnök.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.