Vasárnaptól beindul a nagyüzem, megjelennek a biztosítók jövő évre vonatkozó gépjármű-felelősségbiztosítási díjai, és az 1 hónapos kampány alatt várhatóan – az előző évek gyakorlatához hasonlóan – több tízezer autós, elsősorban takarékossági okokból, biztosítót vált.
Az már most látszik, hogy a válság erre az üzletágra is hatással volt, ugyanis egyetlen biztosító sem szándékozik díjat emelni, ellenkezőleg, egyes kategóriákban inkább csökkenés (15-20 százalék) várható, még több kedvezmény, és különböző akciók jellemzik az idei kínálatot. A biztosítók ezúttal is mindent megtesznek az ügyfelek elcsábításáért, ezért rendkívül éles verseny várható. A régi, hűséges biztosítottak átszipkázására pl. kitalálták a welcome-kedvezményt, amit azok az autósok vehetnek igénybe, akik tavaly nem váltottak, és nem csábultak el a konkurencia szirénhangjaitól. A kármentes ügyfelek számára nyújtott kedvezmények ugyancsak megsokasodtak. A korábbi 2 helyett most már 6 biztosító kínál ilyen jellegű kedvezményt, mely a családi, vagy gyermekbónusszal együtt akár az év slágere lehet. Több társaság az interneten kötött szerződésekre is kínál kedvezményt, ugyanakkor a mobilszám vagy e-mailcím megadása ugyancsak árcsökkentő tényező. Akik tavaly 10 százalék kedvezményt adtak, azok az idén 15-20 százalékkal is lejjebb viszik az árakat. Egy fővárosi, 57 éves autós esetében pl. 7 százalékos lehet a csökkenés, az azonos korú vidéki esetében 6,5-9 százalék. Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, az emberek néhány ezer forintos különbség miatt is hajlandók biztosítót váltani. Az válság hatására ez még kiélezettebb lesz. Mindenki megpróbál a legolcsóbb lenni, január 1-jétől ugyanis életbe lép az új kötelező biztosítási törvény, megváltoznak az átnyergelés feltételei, módozatai. Olyan biztosító nincs a piacon, amely minden korcsoportban és szegmensben a legjobb, a legolcsóbb. Ezért érdemes szétnézni, számolni és összehasonlítani a különböző díjszabásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.