Gazdaság

Épül Szeged második OBI áruháza

Épül Szeged második OBI áruháza

2008. június 5., csütörtök
Épül Szeged második OBI áruháza

Fotó: Gémes Sándor - SzegedMa

Ősszel nyitja meg kapuit Szegeden az OBI 22. magyarországi áruháza, amely

- a már 13 éve meglevő szegedi OBI áruházzal együtt

- a város és a régió otthonteremtő- és barkácsközpontjának szerepét akarja betölteni

- mondta el a csütörtöki bokrétaünnepen a cég magyarországi ügyvezető igazgatója.

Reiter László (képünkön köszöntőbeszédét tartja)

elmondta: az építési munkálatok tavasszal kezdődtek. A Móraváros Kft. beruházásában és a Market Zrt. kivitelezésében megvalósuló építkezés során egy 5307 négyzetméteres belső eladótérrel és 2416 négyzetméteres kertészettel rendelkező, korszerű otthonfejlesztési áruház épül Szegeden. A beruházás becsült összege mintegy 1,5 milliárd forint. Az áruház induló készlete eladási áron számolva 800 millió forint lesz. A tervek szerint az új központ beindításával 75 új munkahelyet teremtenek. A szegedi áruház 1995-ben nyílt. A fejlesztéssel nagyobb területen, nagyobb kínálatot és korszerűbb vásárlási körülményeket biztosítanak majd a vásárlóknak - ígérte a vezető. Ezzel összesen több mint 12 ezer négyzetméter eladótérrel várja majd a két áruház a város közvetlen közeléből és a régióból érkezőket. A szegedi áruház jelenleg a 21 közül a 19. helyen van a bevételeket tekintve, de ez méretéből adódik, és az elvárt százalékos adatokat mindig teljesíti. Sőt a kutatások szerint a városban még van elég kapacitás - mondta Reiter László. Az árbevételét és a magyarországi üzletek számát tekintve az OBI egyaránt piacvezetőnek számít. Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten. Az áruházlánc a 2007 - 2008-as gazdasági évben is folytatta dinamikus expanziós politikáját. Ennek köszönhetően piaci versenytársai közül a legtöbb helyen, hat budapesti és tizenöt vidéki áruházban, 150 000 négyzetméter eladótéren, 1760 munkatárssal várja a látogatókat. Az áruházlánc árbevétele a 2007. április 30-val zárult gazdasági évben 53,2 milliárd forintot tett ki, 15,7 millió látogatót fogadott, akik közül 8 millióan vásárlóvá váltak. Négy fő területük: a szerszám, a kertészet, a lakáskultúra és az építőanyag. Az utóbbi idő forgalmi tendenciája, hogy az építőanyag részesedése valamelyest csökken, ugyanakkor átveszi a szerepét a kertészet. Ez nagyjából azt jelenti, hogy az emberek a beruházásaik befejezése felé közelednek, és sokkal inkább a hobbikertek kerülnek előtérbe. Egyelőre azonban természetesen továbbra is a lakáskultúra és az építőanyag dominál, egyharmad- egyharmad arányban ezek hozzák a bevételt, feltörekvőben van a kertészet 18-19 százalékkal, és a maradék 10-12 százalék a szerszámok forgalma.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.