Egyetem

Tudományos partnerség a jövő kutatóiért Szegeden

Tudományos partnerség a jövő kutatóiért Szegeden

A gyógyszercég 5 millióval támogatta a projektet. Új kémiatermet avattak Szegeden Richter-támogatással.

Böjthe Sándor
42 perce
Fotó: SZTE / Kovács Anita
Tudományos partnerség a jövő kutatóiért Szegeden

Új kémialaborral bővült az SZTE gyakorló iskolája, köszönhetően a Richter Gedeon Nyrt. 5 milliós támogatásának. A cél: közelebb vinni a tudományt a szegedi gyerekekhez.

Több millió forintos partnerség született Szegeden a jövő tudósaiért
Több millió forintos partnerség született Szegeden a jövő tudósaiért. Fotó: SZTE / Kovács Anita. 

Partnerség Szegeden a jövő tudósaiért

Újabb mérföldkőhöz érkezett az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola és a Richter Gedeon Nyrt. közötti együttműködés: 2025. november 26-án hivatalosan is átadták az iskola második emeleti kémiatermét, amely mostantól a Richter-terem nevet viseli. A gyógyszergyár 5 millió forinttal támogatta az iskola természettudományos oktatásának fejlesztését – az új név pedig nemcsak egy ajtóra került fel, hanem egy valódi szemléletváltás jelképévé vált.

Az ünnepélyes átadón Prof. Dr. Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese arról beszélt, hogy a jövő kutatóinak nevelése nem egyetemi, hanem általános iskolai szinten kezdődik. Mint fogalmazott: ha a természettudományos területre szeretnénk több fiatalt vonzani, ahhoz már az alsó tagozatban el kell vetni az érdeklődés magjait. Az MTMI-orientációjú (matematika, természettudomány, műszaki és informatikai) osztályok is ezt a célt szolgálják.

A kíváncsiság laborja

Dr. Szántay Csaba, a Richter tudományos főtanácsadója szenvedélyes szavakkal szólt a gyerekekhez: a tudomány nem csak ráció, hanem érzelem is, és nem lehet másként művelni, csak hittel. A Richter – mondta – tíz éve hirdeti, hogy komplex személyiségeket kell nevelni, ami az általános iskolában kezdődik. Az együttműködés a szegedi iskolával ezt a filozófiát testesíti meg.

Nem véletlen, hogy a Richter TETT-mesepályázatára éppen innen érkezett a legtöbb pályamunka. A gyerekek írásaiban a tudomány szeretete és kreativitása egyszerre jelent meg – bizonyítva, hogy a kémia, a fizika vagy a biológia nemcsak tantárgy, hanem kaland is lehet.

Kémcső, koncert és csoda

Az eseményen az iskola diákjai látványos kémiai kísérleteket mutattak be, majd a tanterem ajtaján felavatták a Richterrel való együttműködést jelző táblát. A folyosón meglepetéskoncert következett, amelybe Dr. Szántay Csaba is bekapcsolódott – szájharmonikával. A program egy tudományos előadással zárult, méltó módon ünnepelve a tudás, a partnerség és az inspiráció erejét.

Az iskola igazgatója, Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi hangsúlyozta: a Richter-terem a jövőbe vetett bizalom szimbóluma, ahol a gyerekek nemcsak megtanulják a világ működését, hanem meg is kérdőjelezhetik azt – hiszen minden nagy tudományos felismerés egy egyszerű mondattal kezdődik: „Hát, ez furcsa…”

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.