Egyetem

Másodszorra rendezték meg a COPYTITION egyetemi reklámversenyt

Másodszorra rendezték meg a COPYTITION egyetemi reklámversenyt

2024. április 8., hétfő
Másodszorra rendezték meg a COPYTITION egyetemi reklámversenyt

A COPYTITION a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és a Four Creation reklámügynökség szervezésében idén második alkalommal megvalósuló kreatív verseny, melynek küldetése, hogy a hallgatók számára bepillantást nyújtson a reklámvilágba, és felkeltse minél több tehetséges fiatal érdeklődését a szakma iránt.

 

A verseny az ország egyik legnagyobb presztízsű, Szegedhez kötődő márkája a Goodwill Pharma támogatásában valósult meg, akik azon túl, hogy feladatot adtak és egy aktuális kommunikációs kihívásukat megosztották a versenyzőkkel, gyakorlati helyeket is biztosítanak a győztes csapat tagjainak. Ezáltal a verseny nemcsak egy bulletpoint az önéletrajzban, hanem egy valódi útlevél a szakmába. A verseny a különböző szakterületek közötti együttműködést kiemelt prioritásként kezeli, így a versenyzők három klasszikus reklámügynökségi munkakörbe, stratéga, kreatív szövegíró és grafikus pozícióba jelentkezhettek. 

A 4 napos kreatív versenybe 16 csapat vágott bele, akiknek a kampánytervezés mellett az ötletek megvalósítására is kiemelt figyelmet kellett fordítaniuk.

 A csapatoknak a célok, célcsoportok, üzenetek, médiumok és mérőszámok meghatározása mellett konkrét hirdetéskreatívokkal kellett szemléltetniük koncepciójukat. A Copytition egy hosszú távú kezdeményezés, amely a szervezők tervei szerint a következő években országosan is megrendezésre kerül, így összekötve a tehetségeket, az ügynökségeket és a márkákat.

A versenyzők szerda reggel kapták meg a feladatot Dr. Kocsis Kittitől, a Goodwill Pharma Nyrt. Medical marketing vezetőjétől. A hallgatók a felmerülő kérdéseiket aznap 16 óráig tehették fel, majd később a Four Creation munkatársaihoz, mint mentorokhoz fordulhattak tanácsokért. Szombaton 9 órától kezdődően párhuzamosan három teremben zajlottak a prezentációk, melyek közül végül 5 csapat jutott tovább a döntőbe, ahol a teljes zsűri előtt kellett újra előadniuk a munkájukat.

 

A versenyt végül a 3C elnevezésű, 1 fő képi ábrázolás szakos és 2 fő kereskedelem és marketing szakos hallgatókból álló csapat nyerte. A csapattagok a harmadéves Zsiga Anett és a végzős Kasik Nándor és Nagy Levente Gábor voltak. Második lett a PELEPA csapat, melynek tagjai Vad Panka Zsófia, Kolep Péter és Nguyen Levente voltak, míg a harmadikként Monostori Noémi, Ménesi Enikő és Utasi Dorina csapata, a Három szép gondolat végzett.

Anno 2016-ban a Four Creation is az SZTE GTK falai között indult el, de nekünk nem volt lehetőségünk előzetesen kipróbálni magunkat ilyen jellegű versenyeken. Emiatt is tartjuk küldetésünknek, hogy biztosítani tudjuk a következő generációnak a szakmai kapcsolatok kiépítésének lehetőségét, valamint a reklámszakma megízlelését

 – Olajos Márk, ügyvezető, Four Creation.

 

A szakmai zsűri:

Vizi Balázs (Kreatív igazgató, Mito, volt SZTE-s hallgató)

Szerényi Szabolcs (író, költő, a PesText marketingkommunikációs vezetője)

Honti Tamás (Kreatív vezető, Four Creation)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.