György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstartégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, a program alapítója az esemény online tájékoztatóján úgy fogalmazott: a Tanítsunk Magyarországért programot azért indították el, mert hisznek abban, hogy minden gyermek képességeinek és készségeinek megfelelő szakmát, hivatást választhat, függetlenül attól, hogy az ország melyik pontján él.
Rámutatott: az a cél, hogy az elkövetkező években a vidéki kistelepüléseken élő minden hetedik-nyolcadik osztályos általános iskolás tanuló kapjon maga mellé egy egyetemista mentort, aki segíti az általános iskola befejezésében, a továbbtanulásban. Ez mintegy kétezer egyetemistát és tízezer általános iskolást jelent, a cél elérése tehát nem lehetetlen - mondta.
Az államtitkár szerint a program 2018 decemberi indítása óta egy szintet már lépett. Az indulásnál bevont négy egyetem 188 hallgatója 796 diákot mentorált 35 településen. A 2020-as őszi félévben a járványhelyzet ellenére már hét egyetemről kerültek ki hallgatók összesen 377-en, akik 1633 általános iskolást mentoráltak 58 településen. Ahhoz, hogy az elkövetkező években minden hetedik-nyolcadik osztályos diák kapjon mentort, aki kinyitja számára a világot, több egyetemistára és országos lefedettségre, több egyetem bevonására van szükségük - közölte.
György László rámutatott: a MATE csatlakozásával négy új helyszínen- Gödöllőn, Gyöngyösön, Kaposvárott, és Keszthelyen - lehet jelen a program a jövőben . Ezzel a kezdeményezés országos lefedettségűvé vált - rögzítette.
Az államtitkár kulcstényezőnek nevezte a mentorok számának növelését, a SZTE oktatási tevékenysége e téren mintaértékű. A toborzás február 15-ig tart, az SZTE eredményei már most önmagukért beszélnek, hatszázan jelentkeztek az intézményből - hangoztatta.
Rovó László, az SZTE rektora kiemelte: annak ellenére, hogy csak a második körben csatlakoznak a programhoz, jó tanulói lesznek annak. Az SZTE mint a régió fő tudományos központja, és a gazdasági fejlődés alapja fontos szerepet tölt be - hangsúlyozta. Hozzátette: a program olyan erőforrásokat von be, amelyek eddig elkerülték a figyelmet.
A Tanítsunk Magyarországért programot 2018 decemberében azért indították útjára, hogy a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távoli településeken élő fiataloknak tizennégy éves korukban ne jelentsen nehézséget az iskolaváltás, az azzal járó rendszeres utazás és a beilleszkedés. A tapasztalatok szerint ugyanis leginkább ezek felelősek a középiskolai lemorzsolódásért.
(MTI, fotó: tmo.gov.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.