Felnőtt színezőkkel indulnak nemzetközi versenyen a szegedi középiskolások



Nemzetközi porondon, a 38 legjobb diákvállalkozással méri össze tudását Svájcban a szegedi Game of Tones csapata. A középiskolások a nyári szünetben kommunikációs tréninggel készülnek a július végi megmérettetésre, ahová saját készítésű felnőtt színezőiket viszik.
Már nagy az izgalom a szegedi fiatalok között, akik gőzerővel készülnek a július 25-ei nemzetközi versenyre. Éppen akkor látogattuk meg őket, amikor a Junior Achievement helyi irodájában gyakoroltak a nemzetközi verseny négyperces prezentációjára és az interjúra, ahol majd a zsűri tagjai faggatják őket. A versenyszámokra
Gera Judit
, a szegedi Waldorf-iskola angoltanára készíti fel a gimnazistákat, átveszik a lehetséges kérdésekre adandó válaszokat, és ráerősítenek a retorikára, hogy minél gördülékenyebben menjen a prezentáció. A Game of Tones csapata úgy kerülhetett ki a svájci versenyre, hogy júniusban már sikeresen megmérettette magát nyolc másik hazai diákvállalkozással. Alakulásukat egy Erasmus+ projekt támogatta, melyet hat országban fog át a koordinációért felelős Lengyelország. A júniusi versenyen a szegedi waldorfos diákok teljesítettek a legjobban, mellyel egyúttal elnyerték az Év Diákvállalkozása címet is. A 12 fős teamből öten képviselik majd a magyar diákvállalkozást, név szerint:
Farkas Máté, Kovács Anna, Szűcs Réka
(rajzolók),
Kajner Gyula
(értékesítő) és
Rácz Zoltán
.

Már azelőtt megállapodtak a csapatnévben, hogy körvonalazódott volna vállalkozásuk fő profilja - mesélte Rácz Zoltán mint a Game of Tones megbízott ügyvezetője. Ahányan voltak, annyiféle ötletet dobtak a kalapba, végül kompromisszumos megoldásként a manapság oly' népszerű felnőtt színezők mellett döntöttek, egy apró csavarral. A srácok nem könyv formájában, hanem képeslapokon, naptár, mappa és napló formájában adták ki saját tervezésű mintáikat, így szeretnék személyesebbé tenni az ajándékként is adható emlékeket. Annak érdekében, hogy a nemzetközi versenyen szereplő szegedi csapat esélyi növekedjenek, a JA Europe
Facebook-oldalán lehet rájuk szavazni
, egészen július 26-ig. Az értük szurkoló közösséget megmozgató szavazás csak egy eleme a négy részből álló, négynapos versenynek, mégis érdemes egy kattintással támogatni a nem mindennapi magyar, és nem utolsó sorban szegedi diákvállalkozást.