Egy alapvetően férfiak uralta szakmában dobbantott nagyot a csongrádi Bálint Karola, akinek mobilapplikációja májusban elnyerte az Oracle Academy különdíját. Az alkalmazás megkönnyíti a hétvégi nagy bevásárlást, és lényegesen lerövidítheti a barangolást a polcok között az ünnepek közeledtével jelentkező hajrában. Az elsőéves programtervező informatikus még fejlesztgeti az appot, de barátaival már felmérte, hogyan teljesít a navigáció.
Bálint Karola
alkalmazása egyelőre nem elérhető, a ShopMap egy fiktív bolt rajza alapján tervezi meg az útvonalat, ha megadjuk neki, mit keresünk. A bevásárlólista alapján kijelöli számunkra az optimális utat, s habár azt még nem ismeri fel, a bolt melyik pontján tartózkodunk, a legutolsó tételt figyelembe véve a legközelebbi termékhez irányít. Nemcsak egyszerűen a kenyér, a tej vagy a felvágott holléte után kutathatunk, ha például csokoládét szeretnénk venni, a márkát és az ízesítést is kiválaszthatjuk. Mindezt angol nyelven.
"Az ötletet a személyes tapasztalatok adták, én is szeretek minél gyorsabban bevásárolni, ezért tudom, mennyire idegesítő, ha nem találjuk a terméket" - mondta portálunknak a fiatal csongrádi lány, aki elsőéves a Szegedi Tudományegyetem programtervező informatika szakán. A mobilapp idén májusban az Oracle Academy különdíját is elnyerte, ahol 1700 fiatal tervezővel mérettette meg magát. (Hazánkat nem mellesleg ketten képviselték a világversenyen:
Király Szilvia
, a Városmajori Gimnázium tanulója kemoterápiás gyógyszerek teszteléséhez használható őssejtkutatással indult.) Amikor nevezett a versenyre, Karola még a csongrádi Batsányi János Gimnázium végzős diákja volt, a nyolcosztályos középiskolában sajátította el a programozás alapjait, a többit internetes oktatóvideókról leste el. Az alkalmazás azóta sokat csiszolódott, s bár a fiatal lány szerint lenne még mit javítani a külcsínen, a tesztelő barátok jelenlegi formájában is hasznosnak és hatékonynak ítélték. "Próba elé állítottuk a mobilapplikációt a papír alapú bevásárlólistával, és végeredményben mobilon 43 százalékkal gyorsabban megtalálták a termékeket. Szeretném felmérni, volna-e erre igény vásárlói oldalról a ShopMap-re, illetve, mivel a működéshez folyamatosan frissülő adatbázisok kellenek, a boltokkal, üzletláncokkal való együttműködés is fontos lenne."
Hogy mit tartogat a jövő Karola számára, arról visszafogottan nyilatkozott. Mindenekelőtt a tanulmányaira szeretne koncentrálni, s ha a ShopMap végre beindul, és fantáziát látnak benne, más projektekbe is szívesen belevágna, akár egy start-up vállalkozás alapítójaként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.