Hat diákcsapat képviseli Magyarországot idén a Shell Eco-Marathon európai versenyen - közölték a hazai szervezők szerdán az MTI-vel.
Huszonnyolc ország 229 diákcsapata, köztük öt magyarországi egyetem és egy középiskola diákjai indulnak az üzemanyag-hatékonysági viadalon, amelyet június 30. és július 3. között rendeznek meg - először Londonban -, és amelyen azok győznek, akik a legnagyobb távolságot tudják megtenni egy liter üzemanyaggal. A Shell Eco-marathon 30 éve inspirálja a fiatalokat szerte a világban, hogy energiahatékony járműveket tervezzenek és építsenek - idézik
Erik Boninót
, a Shell nagy-britanniai cégének vezérigazgatóját. Mint írják, idén debütál a viadalon a Debreceni Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Paradicsom csapata is: előbbiek egy elektromos prototípus autóval, utóbbiak a városi koncepciójárművek kategóriájában vágnak neki a távnak. A korábbi résztvevők közül ismét ott lesz a BME másik csapata, a GSZK Shark Team, amely a tavalyi első versenye után ismét dízel hajtású járművel indul a prototípus kategóriában. Szintén második versenyük elé néznek a Szegedi Tudományegyetem diákjai, akik ez alkalommal is elektromos és prototípus járművel indulnak. A győri Széchenyi Egyetem SZEnergy csapata - amely a legtapasztaltabb magyar csapatként kilencedik alkalommal vesz részt a versenyen - jelentősen átalakította elektromos városi koncepcióautóját az idei megmérettetésre. Egyetlen magyar középiskolás indulóként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai is bemutatkoznak járművükkel. A közleményben felidézik, hogy az első, 1985-ben rendezett európai versenyen a győztes 680 kilométert tett meg egy liter benzinnel. Ma a versenyzők már más eszközöket is alkalmaznak, kezdve a 3D-s nyomtatástól egészen az alternatív energiák üzemanyagként való felhasználásáig. A rekord jelenleg 3 771 kilométer egyetlen liter benzinnel, ami a London-Róma távolság megtételét jelentené oda-vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.