Egyetem

Szegedi díjazás a pneumobilok idei versenyében is

Szegedi díjazás a pneumobilok idei versenyében is

2013. május 13., hétfő
Szegedi díjazás a pneumobilok idei versenyében is
pneumobil_mti_ko-pe

Hatodik alkalommal rendezték meg a saját készítésű, sűrített levegővel hajtott járművek, az úgynevezett pneumobilok erőpróbáját. Az SZTE csapata senior kategóriában aratott győzelmet idén.

Az Egerben megrendezett pneumobil futamokon öt ország 41 csapata mérte össze tudását. A távolsági kategóriában, ahol a járműveknek egy sűrített levegővel feltöltött palackkal kellett a lehető legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal 8918 métert futottak. Az ügyességi futamban, amelynek célja, hogy a versenyzők a pneumobillal a lehető leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) Kakukktojás csapatának háromkerekű járgánya érkezett elsőként a célba. A gyorsulási kategóriában a járműnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehető legrövidebb idő alatt megtennie: a döntő futamban itt is a BMGE Kakukktojás csapat léghajtánya győzött, alig 25 másodperc alatt teljesítve a szakaszt a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 kilométeres óránkénti sebességgel. A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerte el az elsőséget. A díjat kecskeméti GAMF Dóz-Air csapata kapta. A jelképes koronát, azaz a Rexroth legjobb pneumobilja 2013 címet - amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák győztesei közül választja ki a zsűri - a budapesti Kakukktojás csapat viselheti egy éven át. Az idén második alkalommal senior kategóriában is megmérkőztek a rutinosabb versenyzők. Ebben a számban azok a végzett hallgatók indulhattak, akik az előző évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi járművüket - ha az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak - az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a Szegedi Tudományegyetem MK Laren csapata lett. A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma-1-ből is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszámban kaptak lehetőséget arra, hogy bebizonyítsák: a műszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is működnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok oldották meg legprofibban a járművük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyűjtését és továbbítását.

Ács István

, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a jövő technológiájának célja: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.