950 főt kérdeztek meg az idei látogatói elégedettségi felmérés során, a központ használói fontosnak tartják a környezettudatos magatartás népszerűsítéséért tett erőfeszítéseket. A 2011. október 13. és november 7. között 950 fős mintán elvégzett látogatói elégedettségi felmérés eredményeit kedden ismertette Erdélyi Evelyn, az SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központ (TIK) igazgatója. Mint megtudtuk, a decemberben hetedik születésnapját ünneplő TIK életében ez már a negyedik hasonló kutatás volt. A vizsgálatot online, kérdőíves megkérdezéssel végezték magyar és angol nyelven egyaránt. A válaszadók 97 százaléka az SZTE hallgatója, a többiek oktatók, egyetemi dolgozók vagy más felsőoktatási intézmények diákjai; 893-an magyarok, 57-en külföldiek. A felmérés beszámol arról, hogy milyen mértékben elégedettek a központ szolgáltatásaival az egyes felhasználók, illetve külön pontban tér ki arra, hogy miként értékelik a központ környezettudatos törekvéseit. Kiderült, hogy a látogatók közel 80 százaléka hetente többször fordul meg a TIK-ben (22 százalék naponta, 53 százalék hetente több alkalommal is). Ez a korábbi évek tendenciáinak felel meg. A válaszadók 1-től 5-ig tartó skálán összességében 4,52-re értékelték a TIK-et, ami azt mutatja, rendkívül elégedettek a működésével. Egy hasonló skálát alapul véve bizonyosságot nyert: a központban megfordulók fontosnak tartják, hogy egy olyan állami intézmény, mint a TIK szerepet vállaljon a társadalmi szerepvállalás és a környezettudatos magatartás népszerűsítésében. Ez irányú törekvéseit a felhasználók 4,46-os eredménnyel illették. A számítógépes kabinet a fő célpont
A szolgáltatások közül leginkább a számítógépes kabinetet veszik igénybe (naponta 12 százalék, hetente többször 37 százalék), ami jól mutatja Erdélyi Evelyn szerint, hogy az ilyen funkció Magyarországon még hiánypótlónak számít. Az "élmezőnyben" végzett még a kiállítási tér mint találkozási pont és tanulási lehetőség, a könyvtári kölcsönzés, valamint az olvasótermi helyben olvasás lehetőségének kihasználása. Ami az elégedettséget illeti, a központ nyitva tartásáról a magyar válaszadók pozitívan nyilatkoztak (46 százalék adott ötöst, 37 százalék négyest), míg a külföldiek jóval kevésbé (49 százalék egyesre értékelt). Az igazgató szerint ennek oka, hogy Nyugaton nem ritkán este tízig, akár éjfélig használhatóak a hasonló centrumok, ugyanakkor hazánkban egyelőre erre nem adnak esélyt a gazdasági körülmények. A kritikus kávézó
A felmérésben részt vevők a TIK szolgáltatásait összességében 4,27-re értékelték. A legkevésbé a biztonsági szolgálattal, a központi ügyfélszolgálattal és az automata csomagmegőrzővel vannak kibékülve, illetve sok kritikával illették a kávézót is. Erdélyi Evelyn ezzel kapcsolatban úgy tájékoztatott: külső vállalkozó bérli a kávézót, kínálata és működése tehát nem a TIK hatáskörébe tartozik, ám a tapasztalatok tükrében tárgyalásokat kezdeményeznek az ügyben. Ugyanígy a vizsgálat eredményei alapján egyeztetnek az SZTE Klebelsberg Kuno-könyvtár vezetésével, valamint a műszaki munkatársakkal is a nyitva tartás hosszabbításának feltételeiről, lehetőségeiről. Hogy mit kedvelnek leginkább a felhasználók a központban? Nos: a hangulatát, a hallgató-központúságát, a környezet- és energiatudatosságát, a fejlődésre törekvését, a könyvtárat és a gyors internetkapcsolattal rendelkező számítógépes kabinetet, a közösségi tér funkcióját és a rendezvényeket, valamint a TIK sokoldalúságát, azt, hogy a tanulásra és a kikapcsolódásra is lehetőséget ad. Nem véletlenül összegezhettek úgy a központ vezetői: a TIK a hallgatók Mekkája.