Egyetem

Megmérettetett: 4,52-es osztályzatot kapott látogatóitól a TIK

Megmérettetett: 4,52-es osztályzatot kapott látogatóitól a TIK

2011. november 22., kedd
Megmérettetett: 4,52-es osztályzatot kapott látogatóitól a TIK
950 főt kérdeztek meg az idei látogatói elégedettségi felmérés során, a központ használói fontosnak tartják a környezettudatos magatartás népszerűsítéséért tett erőfeszítéseket. A 2011. október 13. és november 7. között 950 fős mintán elvégzett látogatói elégedettségi felmérés eredményeit kedden ismertette Erdélyi Evelyn, az SZTE József Attila Tanulmányi és Információs Központ (TIK) igazgatója. Mint megtudtuk, a decemberben hetedik születésnapját ünneplő TIK életében ez már a negyedik hasonló kutatás volt. A vizsgálatot online, kérdőíves megkérdezéssel végezték magyar és angol nyelven egyaránt. A válaszadók 97 százaléka az SZTE hallgatója, a többiek oktatók, egyetemi dolgozók vagy más felsőoktatási intézmények diákjai; 893-an magyarok, 57-en külföldiek. A felmérés beszámol arról, hogy milyen mértékben elégedettek a központ szolgáltatásaival az egyes felhasználók, illetve külön pontban tér ki arra, hogy miként értékelik a központ környezettudatos törekvéseit. Kiderült, hogy a látogatók közel 80 százaléka hetente többször fordul meg a TIK-ben (22 százalék naponta, 53 százalék hetente több alkalommal is). Ez a korábbi évek tendenciáinak felel meg. A válaszadók 1-től 5-ig tartó skálán összességében 4,52-re értékelték a TIK-et, ami azt mutatja, rendkívül elégedettek a működésével. Egy hasonló skálát alapul véve bizonyosságot nyert: a központban megfordulók fontosnak tartják, hogy egy olyan állami intézmény, mint a TIK szerepet vállaljon a társadalmi szerepvállalás és a környezettudatos magatartás népszerűsítésében. Ez irányú törekvéseit a felhasználók 4,46-os eredménnyel illették.

A számítógépes kabinet a fő célpont

A szolgáltatások közül leginkább a számítógépes kabinetet veszik igénybe (naponta 12 százalék, hetente többször 37 százalék), ami jól mutatja Erdélyi Evelyn szerint, hogy az ilyen funkció Magyarországon még hiánypótlónak számít. Az "élmezőnyben" végzett még a kiállítási tér mint találkozási pont és tanulási lehetőség, a könyvtári kölcsönzés, valamint az olvasótermi helyben olvasás lehetőségének kihasználása. Ami az elégedettséget illeti, a központ nyitva tartásáról a magyar válaszadók pozitívan nyilatkoztak (46 százalék adott ötöst, 37 százalék négyest), míg a külföldiek jóval kevésbé (49 százalék egyesre értékelt). Az igazgató szerint ennek oka, hogy Nyugaton nem ritkán este tízig, akár éjfélig használhatóak a hasonló centrumok, ugyanakkor hazánkban egyelőre erre nem adnak esélyt a gazdasági körülmények.

A kritikus kávézó

A felmérésben részt vevők a TIK szolgáltatásait összességében 4,27-re értékelték. A legkevésbé a biztonsági szolgálattal, a központi ügyfélszolgálattal és az automata csomagmegőrzővel vannak kibékülve, illetve sok kritikával illették a kávézót is. Erdélyi Evelyn ezzel kapcsolatban úgy tájékoztatott: külső vállalkozó bérli a kávézót, kínálata és működése tehát nem a TIK hatáskörébe tartozik, ám a tapasztalatok tükrében tárgyalásokat kezdeményeznek az ügyben. Ugyanígy a vizsgálat eredményei alapján egyeztetnek az SZTE Klebelsberg Kuno-könyvtár vezetésével, valamint a műszaki munkatársakkal is a nyitva tartás hosszabbításának feltételeiről, lehetőségeiről. Hogy mit kedvelnek leginkább a felhasználók a központban? Nos: a hangulatát, a hallgató-központúságát, a környezet- és energiatudatosságát, a fejlődésre törekvését, a könyvtárat és a gyors internetkapcsolattal rendelkező számítógépes kabinetet, a közösségi tér funkcióját és a rendezvényeket, valamint a TIK sokoldalúságát, azt, hogy a tanulásra és a kikapcsolódásra is lehetőséget ad. Nem véletlenül összegezhettek úgy a központ vezetői: a TIK a hallgatók Mekkája.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.