Rangos szakmai elismerést kapott az SZTE Tanulmányi és Információs Központjának egyik kezdeményezése, a Zöld Kommandó. A környezettudatos viselkedést népszerűsítő akciót beválogatták a legjobb társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos hazai kezdeményezéseket bemutató kiállításra, a CSR Piacra.
A magyar EU-elnökség hivatalos kísérőrendezvényeként megszervezett kiállításon június 2-án a Millenárison az SZTE TIK olyan cégek társaságában mutatkozik be mint a Coca Cola, a Mol, a Richter vagy az OTP. Az SZTE TIK által létrehozott Zöld Kommandó célja a környezettudatos szemlélet népszerűsítése, az energiatakarékos megoldások elterjesztése, s egyben a kiszemelt egyetemi egység otthonosabbá tétele. A kommandó elsőként 2011 januárjának végén a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Rákóczi téri épületében lendült akcióban. A kezdeményezésben résztvevő önkéntesek először felmérték a problémás területeket, majd kidolgozták a lehetséges megoldásokat és az ütemtervet az 1960-as években épült irodák zöldebbé és kellemesebbé tételére. Másfél nap alatt kipakolták a háromszintes főigazgatóságról a fölösleges bútorokat, az Egyetemi Füvészkertbe költöztették az ápolásra szoruló növényeket, új, hatékonyabb archiválási rendszert dolgoztak ki, és újratervezték a szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését. A folyósokra útbaigazító táblák, az irodai gépekre, elektromos berendezésekre az energiatakarékosságra figyelmeztető feliratok, a mosdókba, teakonyhákba környezettudatos konyhai tisztítószerek kerültek. Számos helyiség kifestéstettek, újjászületett a tárgyaló, a közösségi tér és az igazgatói váró. Az év eleji sikeren és a kezdeményezés kedvező visszhangján felbuzdulva május 21-én és 22-én újra akcióba lendül a Zöld Kommandó csapata. A bevetés helyszíne ezúttal az SZTE egy igazán zöld egysége, az Egyetemi Füvészkert lesz. Pénteken délután és szombaton az önkéntesek padokat csiszolnak és lakoznak, kifestenek két kisebb helyiséget, rendbe rakják a botanikus kert egyik pergoláját, s virágokat ültetnek. A kommandó persze körbe jár az irodákban is, és segít az elektromos berendezések energiafogyasztásának csökkentésében. A füvészkert szépítése nem öncélú: egy héttel az akció után rendezik meg az arborétumban az első esküvőt, melyen ráadásul egy egyetemi polgár mondja ki majd a boldogító igent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.