A hetekben több közintézmény ünnepli Szegeden fennállásának a 125. évfordulóját. Nem véletlen az egybeesés, hiszen a Somogyi-könyvtár, a Szegedi Nemzeti Színház, az Alsóvárosi Általános Iskola és az SZTE Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola és társaik esetében is a nagy árvíz után újjáépült város akkor létesített intézményeiről van szó, melyek a mai napig állnak, és ugyanabban a funkcióban működnek is. A Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola csütörtökön a József Attila Tanulmányi és Információs Központban (TIK) egy szép gálaműsorral emlékezett meg az évfordulóról.
„Az iskola eredeti épülete az Árpád téren található, ahol ma az egyetem számítóközpontja működik" - mesélt a kezdetekről az intézmény igazgatója
Sípos Ibolya
. „Akkor Belvárosi Fiú Népiskolának keresztelték. Azóta jogfolytonosan közoktatási intézményként működik. 1958-ban az a művelődésügyi miniszter utasítására a felsőoktatási intézményeknek gyakorló iskolákat kellett működtetniük. Így kapcsolódott az egyetemhez a Ságvári, és azóta is nálunk végzik gyakorlótanításaikat a pedagógusjelöltek."
A TIK-ben csütörtökön délután az irodalom, a zene nyelvén szólalt meg a Ságvári Endre Gyakorló 125 éves történelme, egykori és jelenlegi diákok, szülők, ma is dolgozó és régi tanárok adták „kölcsön" hangjukat, lelküket e szép emlékezéshez. Az iskola egy évkönyvet is készített, és több oklevelet adott át az oktatási intézmény életében fontos szerepeket betöltő személyeknek. Szűkös másfél hónap állt rendelkezésünkre a jubileumi ünnep, kiadvány megvalósításhoz, ahol hűen tükröződik az iskola szellemisége. A SZEGEDma.hu kérdésére, hogy mi a titka a Ságvári rangjának, az igazgatónő úgy felelt, hogy a diák, a szülő és a tanár is igyekszik megérti, követni az intézmény oktatásfilozófiáját.
„Nem szeretjük az elitiskola jelzőt, de az tény, hogy a Ságvári kivívott magának egy rangot a városban" - folytatta Sípos Ibolya. „Mi arra törekszünk, hogy azok a szülők, akik ide iratják gyermekeiket egyetértsenek az iskolánk filozófiájával. A beiratkozások alkalmával van, hogy egy órát is elbeszélgetek a gyermekek szüleivel. A szülői munkaközösségünk elnöke jogász, nem véletlenül. Segít a különböző jogi kérdések tisztázásánál. Az iskola működését meghatározó dokumentumként egységesen fogadta el a házirendet a szülői szervezet, a nevelőtestület és a diákönkormányzat. Leírtuk benne például, hogy jogszabály ugyan nem tiltja, de ide ne jöjjön olyan viseletben a gyerek, ami egészségtelen filozófiát közvetít. Fontos, hogy közös legyen a célunk, és hasonlóan formáljuk a gyereket. Mindenkinek el kell fogadnia azt az értékrendet, amit az iskola képvisel. Nem vezet előre, ha a szülő és a tanár különböző irányok felé tereli a nebulót. A gyermek az egy lehetőség. Az iskola épületén belül ezt a lehetőséget nekünk kell valóra váltanunk. A családoknak pedig otthon folytatni a mi munkánkat. Sajnos egyre kevesebb idő marad odahaza az együttlétre, odafigyelésre. Pedig a fiataloknak fontos, hogy ha hazamennek, legyen, aki meghallgatja őket, törődik velük, figyel rájuk. Ma ez hiányzik a legjobban a gyermekeknek, ezt viszont az iskola egyedül nem képes megadni."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.